One in a million

Direktlänk till inlägg 26 september 2021

Vakthunden

Av Sarplaninac - 26 september 2021 13:32

Plötsligt sprack himlen upp, solen kom fram och med den värmen.
Zaray och jag gick ut i skogen.

Hon börjar närma sig slutet av löpet nu så hon fick gå lite lös. Det gjorde ingen större skillnad, hon är vid min sida ändå, underbara hund.

Jag satte mig i den mjuka mossan. Zaray lade sig genast vid min sida.

Efter en stund sträckte jag behagfullt ut mig i den gröna mossan lät blicken landa någonstans högt däruppe bland trädkronorna, Iakttog en ekorres ilande fram och tillbaka, längst däruppe i trädtoppen.
Det singlade ner små bitar från dess idoga arbete, föll utmed stammen och landade på mitt ben.

Zaray stilla vid min sida. Allting andas frid, långt borta från stress, jobb och annat.

På vägen tillbaka kör en bil förbi oss när vi nästan är hemma. Zaray kopplar genast på kontrollen och blir misstänksam när hon ser den stanna vid ett sommarhus där jag inte sett det gamla paret på 1,5 år.

Vi stannar till, säger hej, Zaray står lugnt vänligt iakttagande vid min sida. Hon säger inte något, inte ett ljud kommer från henne, Inte heller gör hon någon som helst ansats att få gå fram till personen.

Han frågar vad det är för ras, säger att hon ser snäll ut. Ja säger jag, det är hon, och klok, bra mentalitet, hon agerar bara om det verkligen finns något att agera på, ett hot.
Efter en stund går vi vidare, och han gör det han kom dit för att göra, klippa gräset.

Zaray har koll, följer lugnt med vid min sida, men följer honom med blicken tills han är utom synhåll. Och jag bara älskar den där hunden!! Aldrig någonsin haft en mer fantastisk hund. Hon är precis allt jag drömt om och lite till. Med henne vid min sida är jag alltid trygg, och glad.

#sarplaninac #hundar #vakthunden #illyrianshepherd #bästahunden

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarplaninac - Onsdag 24 april 22:18


Jag är så tacksam, över alla människor som bryr sig. Mitt x från Stockholm ringer och kollar hur jag har det, två kollegor från min sista arbetsplats ringer och skriver, frågar hur jag mår och tipsar om jobb. (Zavannah som liten. Vad fort det gick,...

Av Sarplaninac - Onsdag 24 april 14:17


Jag blev precis inkallad till intervju, för en fast tjänst, på fredag. Det gjorde mig glad. Och Stella i Danmark hon ville gärna vara min referens, och säga bra saker. Så jag är så tacksam.. Nu dricker jag kaffe med dottern och så ska vi gå ...

Av Sarplaninac - Onsdag 24 april 11:52


Jag somnar sent om natten, vaknar tidigt om morgonen, ibland redan klockan fem. Jag sover som mest, en slummer av 5 oroliga timmar. Jag kan inte ens märka tröttheten om dagen, min hjärna är ockuperad och den går på högvarv. Jag kan inte riktig...

Av Sarplaninac - Tisdag 23 april 23:25

Vi var 8 stycken på intervju. Både gemensam utfrågning och privat. Jag med mina 17 års erfarenhet stack ut, och tog plats, tänkte att ingenting känns svårt eller omöjligt efter Danmark. Det gick också bra, jag kan börja där som vikarie, och med all...

Av Sarplaninac - Tisdag 23 april 12:33


Jag är på väg till något jag aldrig deltagit i tidigare, en gruppintervju. Jag vet inte ens vad det är för något, och jag var tvungen Google det. Blev inte så mycket klokare av det. Vi ska alltså vara flera personer som kommer till intervju samtidi...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards