One in a million

Alla inlägg den 14 september 2021

Av Sarplaninac - 14 september 2021 17:38

Över milen idag också, efter alla hundarna har fått sina promenader i omgångar.

Promenaden med Neah och Araya tog tid.

Neah skulle äta blåbär som fortfarande fanns kvar, och sen visa den lilla hur man gör :)

Själv hittade, ja svamp överallt och var tvungen stanna och fylla ryggsäcken.

Araya fick gå lös en stor del av promenaden, och på vägen dit åkte vi bil, som en del i hennes träning, bara en kort sträcka på några kilometer.

På morgonen fick Zoe sin runda och sen var det Noah och Zarays tur.

Nu ska jag rensa svamp och sitta ner en liten stund..

Av Sarplaninac - 14 september 2021 08:36

Redan långt före gryningsljusets inträde, tyckte någon av hundarna att det var dags att gå ut.
Jag Insisterade på att det var det INTE, och det höll väl ungefär fram till strax före sex.

Snubblar nerför trappan, trött, yrvaken och med bara ett par foppatofflor och en T-shirt.
Ute är det kyligt, dimman hänger kvar över marken och det droppar från träden.

Det är bara Araya som följer med mig ut, och från övervåningen hörs ett högljutt ylande.
Jag går tillbaka upp igen, och konstaterar att Zaray har lyckats ta sig in under min säng, och fastnat där nu, därav ylandet och krafsandet.

Jag försöker på alla sätt och vis få ut den stora hundkroppen, samtidigt som jag i mitt stilla sinne undrar över hur i hela världen hon ens lyckades komma dit.
Till slut lyckas jag äntligen dra fram en tacksam och överväldigande glad hund, med en marginal på mm i rätt vinkel.

Vi går ner och ut, och som tack sätter hon omedelbart igång att skälla, på ingenting. Och när hon får svar från sitt eget eko fortsätter hon i det oändliga, istället för att göra sina behov,alltmedan jag står där i min tunna tröja och fryser.

Nere i köket är katterna, glada och hungriga svansar de runt mig och väntar på mat.
Jag kommer på den eminenta idén att tömma ett överskåp och låta katterna få ha sin mat ifred för hundarna där.
Det funkar utmärkt tills Zaray får för sig att ändå försöka klättra upp dit via min bänkskiva av sten, och i sin iver river ner en flaska olivolja som går i tusen bitar och jag ser klentroget på hur all oljan rinner ner på golvet, i alla lådorna och bildar en liten pöl strax där under.

#dårhus #sarplaninac #sarplaninacdogs #livetiskogen #livetpålandet #gårdsliv #bigdogs

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Skapa flashcards