One in a million

Alla inlägg den 13 september 2021

Av Sarplaninac - 13 september 2021 22:16

Idag har jag jobbat på en för mig helt ny avdelning. Det gick jättebra och jag fick beröm av min kollega som tyckte jag gjorde det jättebra för att inte ha varit där förut och inte heller fått någon introduktion

Arbetet flöt på smidigt och vi var klara med allt i tid. Roligt var det också att möta nya boende och nya kollegor :))

Satte mig i bilen och körde de nästan fyra milen hem, och möttes av kaos och glada hundar, hungriga katter och sönderbitna toarullar på nedervåningen och tändved utspridd överallt, vatten på golvet efter att någon trampat i vattenskålen och en kisspöl trots att ytterdörren alltid står öppen den här årstiden.

Sam min galna katt hoppade rätt i smöret, slickade på mina korvmackor och var allmänt crazy, precis som vanligt. Stella, mammakatt är betydligt mer laid back men väldigt orädd nu och kelig
Zaray och Araya är väldigt förtjusta i katterna, och Zaray även i deras mat.

Nu är alla djur utfodrade, rastade och nu ska jag göra mig klar för kvällen och ta en bok med mig till övervåningen och läsa tills jag somnar.

Av Sarplaninac - 13 september 2021 09:14

Plötsligt var de bara överallt, och det lyste gult i varenda glänta i skogen. Skogens guld, de gula kantarellerna :)

Jag fyllde jackans båda fickor så mycket det bara gick, och nu blir det svamptoast innan jobbet börjar idag lite senare.

#ovtjarka #kaukasisk #kaukasiskovtjarka #ovcharka #livetmedhundar #livetiskogen #livetpålandet #gårdsliv #gultguld

Av Sarplaninac - 13 september 2021 08:01

Efter en bra natt är vi redan ute på promenad jag och Zoe.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards