One in a million

Alla inlägg den 12 september 2021

Av Sarplaninac - 12 september 2021 21:34

Imorse när jag vaknade var jag så trött, intill dödens trött trots en bra natt, och allt jag egentligen ville och önskade, var en lugn dag hemma med en bra bok eller serie.

Istället drog jag på mig arbetskläderna, och körde till Osby för trappstädning, och efter det blev det Vittsjö städning.

Någonstans på vägen gick den värsta tröttheten över, och när jag var hemma sen igen vid halv fyra, gick jag ut med alla hundarna i omgångar.

Det blev några steg idag.. Nästan en helt vanlig dag i mitt liv.

Nu är det kväll här. Alla hundarna i mitt hus men inte tillsammans. Neah och Zoe sover ihop inatt.
Ska fortsätta jobba på att få ihop flocken (Zoe och Araya) med promenader. Start imorgon.

Av Sarplaninac - 12 september 2021 07:04

Idag sov hundarna till halv sju, och med tanke på hur extremt tidigt jag somnade igår, så var det en rätt skön start på morgonen, nästan som sovmorgon.

Bilderna är från när min vän varit här, och det är även hon som tagit dem.

Här möts Jerry och ovcharkan.

Det gick faktiskt väldigt bra att få mina hundar att acceptera min vän. Det tog lite tid och försiktighet, och ett litet bakslag med Zoe, men sen var det lugnt.

Men det är fingertoppskänsla och väl genomtänkta ageranden, annars kan rätt bli fel och få helt andra konsekvenser. För de vaktar rejält, och då är de ändå bara 6, 8 och fyra månader.

Jag är mer än nöjd i alla fall.

Vaknade till regn, och inatt har det till och med åskat. Släppte ut hundarna, satte på kaffet och gav dem mat.
Sen tog jag mitt zoegas med mig upp och nu ligger jag i sängen igen, vaknar långsamt i den höstliga morgonen.

Zaray löper. Jag har vetat att det varit på gång, men igår såg jag blod också , så nu är hon verkligen i löpet.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Skapa flashcards