One in a million

Alla inlägg den 8 september 2021

Av Sarplaninac - 8 september 2021 22:40

Idag skulle jag ha åkt till Öland egentligen men det blev inte så och istället kom min finaste vän och Långnos hit.
Alla utom charkan välkomnade henne och Långnos. Visst Zaray var lite svår först, men det dröjde inte länge innan hon insåg att det här är någon min mamma gillar och som ska vara hör. Sen var de vänner.

Även Araya accepterade min vän med minsta möjliga motstånd,. Wouv liksom.
Sen lekte alla hundarna i ett enda stort dogparty :) och vi drack bubbel och åt tapas min vän hade med sig.

Katterna var också vänliga och glada.

Av Sarplaninac - 8 september 2021 07:31

Natten blev som väntat, stökig.
Noah ylade på nedervåningen för att han fick hålla Zoe sällskap, Zoe själv är alltid cool, och själv låg jag vaken och bara väntade på att han antingen skulle lyckas riva grinden eller att när det äntligen blivit lite lugnt, skulle sonen komma hem och det liv som då uppstår på alla vakthundarna.

Det är inte önskvärt med någon som kommer hem på natten till den här gården, inte heller att ha hundar i samma hus som inte säkert fungerar ihop. Men ibland blir det så och det är bara gilla läget.

Hursomhelst, jag måste ha halvslumrat efter två någon gång, då hade jag varit ner en vända till köket och konstaterat att Sam trots stängd kattlucka tagit sig in på något märkligt sätt ändå, med livet som insats då ovcharkan hatar katter.

Slängde ut katten igen, och bad en bön att han inte skulle komma in igen, och jag tycks ha blivit bönhörd för kvart i sju väckte hundarna mig och en ny varm dag hade börjat, och katten var inte inne.

Zoe igår i skogen :)
Ännu en dag med sommartemperarurer och det blev frukost ute för hundarna.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards