One in a million

Alla inlägg den 6 september 2021

Av Sarplaninac - 6 september 2021 18:03

En tur till återvinningen, och sedan med släpet till Väla och Hyllinge.
Ett antal timmar senare, hemma igen med material till staket, laga och höja befintligt.
Skor, blad till vinkelslipen så nu har sonen fixat en ny kattlucka i mitt hus.

Nu väntar hundpromenader..

Av Sarplaninac - 6 september 2021 09:56

God morgon!
Släppte ut hundarna första gången 0545 idag, sen somnade vi om och sov till halv åtta.

Började morgonen med att torka upp bajs. Araya har fått diarré, vilket var mer eller mindre väntat med tanke på miljöomställningen för henne.

Kom ner i köket och där var Stella och Sam.
Sam var som vanligt evighetshungrig och trampade runt precis överallt, även på spisen när jag försökte koka ris till Araya, i sin längtan efter mat.

Dessa två hundar är väldigt fina med katterna.

Hällde upp blötmat åt Sam i en skål, och ställde den på den enda platsen där inte Zaray kommer åt, uppe på kylskåpet.
Sam hoppade från bänken, och i sin iver missade han, och puttade istället till skålen så att den åkte ner vid sidan av kylskåpet och gick i tusen bitar.

Två hundar och en katt försökte alla samtidigt pressa sig in bakom mitt kylskåp, och mindre kalabalik utbröt. Fick jag tag i katten var hundarna där, fick jag bort en av hundarna var den andra där igen, och sen kom katten tillbaka.

Fick till slut ut alla ur köket och kunde städa upp, ta bort riset från spisen, ge katten mat ute på trappan, och sedan, äntligen mitt zoegas. :))

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards