One in a million

Alla inlägg den 5 september 2021

Av Sarplaninac - 5 september 2021 23:04

Efter jobbet, lång dag, 12:30-21.
Zaray ylade av glädje, och Zoe bet mig i armarna, hennes sätt att visa kärlek :)
Aussierna svansade runt mig och Araya hoppade omkring

Utfodrade alla sex hundarna, sen satte jag mig på stentrappan/kökstrappan, och såg upp på alla stjärnorna som lyste ovanligt klara just ikväll

Alla tre katterna kom och gjorde mig sällskap, sen kom Araya och Zaray. Så satt vi där, jag, min dotter och alla djuren, i den kyliga kvällen under en magisk stjärnhimmel.

Sen kom Stella in och satte sig på stolen, såg ut att vänta på något..

Av Sarplaninac - 5 september 2021 10:13

Cirkusen är tillbaka, nu med nya individer i en annan miljö. 0530 började morgonen, med det sedvanliga 15-spelet, och Zaray som precis som Lilly gjorde, river grindar. Hon bara går rakt igenom dem helt enkelt när hon bestämt sig, likaväl som att hennes stora nos på något märkligt sätt alltid är i alla dörrspringor när man ska stänga, vare sig du är på väg ut eller in.

Anledningen till 15-spelet är Zoe. Hon har hittills haft svårt att acceptera den senaste i flocken, Araya, och ibland har det gått jättebra och så en annan gång flyger hon plötsligt på den lilla valpen och är allt annat än trevlig.

Jag är inte känd för att ge upp, även om jag också lovat mig själv att aldrig mer ha det så här, med grindar överallt och hundar som inte kommer överens.
Men Araya har inte ens varit här två veckor, och första veckan var hon alldeles för rädd för att jag överhuvudtaget skulle fundera på att presentera ovcharkan för henne.

Så visst, får jag det inte att fungera inom de närmaste månaderna, ja då hamnar saken i ett annat läge. Problemet är bara det att ingen av dem skulle vara knappt ens möjlig att omplacera.

På bilden här, Zaray och Araya.

Bilderna överst, ovcharkan Zoe och Araya när det fungerar.

Idag väntar jobb, både städ och sen vårdjobb. Usch, jag är inte ett dugg motiverad. Jag har jobbat oerhört mycket sista månaderna och känner mig rätt slutkörd. Sen efter idag har jag en enda veckas semester, då jag har tusen miljoner saker att göra.

Sådant som bara måste göras. Laga grindar, laga staket ute och höja det på en del av tomten, fixa kattluckan då jag bytt hus med sonen, köpa delar till kaminen i vardagsrummet så jag kan elda i den igen, åka och köpa staketstolpar, jobba på att få Zoe vän med Araya..

Måla klart inomhus och köpa en ny soffa då den förra luktade blöt hund, var tuggad på och numera befinner sig i de sälla jaktmarkerna, på andra sidan regnbågsbron i soffornas förlovade land.

#cirkusskogsälvan #ovcharka #kaukasisk #kaukasiskovtjarka #sarplaninac #sarplaninacdogs #livetiskogen #livetpålandet #gårdsliv

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards