One in a million

Direktlänk till inlägg 9 juni 2021

Livvakten kärleken & skuggan

Av Sarplaninac - 9 juni 2021 08:48

Zaray min älskade skugga, min livvakt och stora kärlek.

Hon är aldrig längre bort från mig än tätt intill, framför, bakom, vid min sida eller under den stol jag för tillfället sitter på.

Igår somnade jag på gräsmattan en stund i solen, och när jag vaknade till, låg hon såklart där. (nyvaken, kisandes och allmänt förvirrad när jag försökte ta en bild på hur gulligt hon låg där bredvid mig:)

Och igår när jag drabbades av akut magsmärta när vi var ute och gick, men fick avbryta och gå hem, sen dess har hon inte släppt mig ur sikte en sekund, hon har troget vilat med huvudet över mina ben i soffan, och på natten när jag satt på toan, satt hon också där, precis utanför och med den stora nosen in genom dörrsprringan, och de vackra ögonen stadigt fästa på mig.

Sitter jag i fåtöljen ute och läser en bok. Var är Zaray?

Hon är någonting alldeles speciellt, mer än så, hon går inte att beskriva med ord, hon är överjordisk, en väldigt speciell själ.

Idag känner jag mig som om jag blivit överkörd av ett tåg, och fan trot om det inte backade tillbaka också igen..
Men lite zoegas ska väl få fart på mig igen, men förhoppningsvis inte magen...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarplaninac - Fredag 26 april 10:10

Sonen och jag gick en morgonrunda med Zaray och Zavannah. De går fint tillsammans för Zavannah har sån respekt för Zaray. Det är lite svårare med Zaharah och Zavannah. Zavannah är helt galet på Zaharah nonstop, och hon säger ifrån gång på gång, men...

Av Sarplaninac - Fredag 26 april 07:14


Godmorgen. Charkan har sovit hela natten, och vid 6 imorse tittade ett rufsigt huvud upp över soffan, och dagen hade börjat. Ja det där är alltså Zavannah, när hon nöjd är i min famn. Jag gav alla 3 hundarna mat, släppte ut dem i den frostiga, k...

Av Sarplaninac - Torsdag 25 april 22:46

Allting går fint, vi tar det stille roligt. Lång promenad med Zavannah och sen kort minirunda med charka och Zavannah. Nu blev det så ikväll att dottern sover med Zavannah och Zaray och jag fick äran med Zaharah. Tänkte först dottern ville det, m...

Av Sarplaninac - Torsdag 25 april 14:25

Jesus christ, Zavannah är helt op ad køre, hon vill leka och far fram som en bulldozer, tackar charkan som säger ifrån gång på gång. Nu har jag delat på dem, och också rådfrågat uppfödaren som är duktig på alla raser. Han skrattade lite åt att t...

Av Sarplaninac - Torsdag 25 april 11:44

Vi väntar i bilen, jag och dottern, på mötesplatsen vi avtalat. Han kommer med hunden strax efter 12. Han skulle ändå denna väg för att lämna kullsyskonet till min, fast lite längre upp I landet, och erbjød sig därför att lämna henne på vägen. Fick...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards