One in a million

Alla inlägg under maj 2021

Av Sarplaninac - 6 maj 2021 07:19

God morgon till ännu en dag av regn.
Hundarna har fått frukost vid sju, och nu sitter jag med mitt zoegas framför Netflix och vaknar långsamt till liv.

Väntar på att Zaray ska anlända.

Av Sarplaninac - 5 maj 2021 23:18

Vi väntade hela dagen, i spänd förväntan jag och hundarna, tills vi nåddes av beskedet att fordonet fått problem och var kvar i Tyskland.

Förhoppningsvis kommer hon imorgon, Zaray.
Det är kväll och regnet öser ner, smattrar mot plåttaket och rinner sen i rännilar som övergår till mindre wannabefloder, längsmed huset och ut mot vägen.

Jag fick vattenplaning med min bil häromdagen, på väg till jobbet. Blankslitna däck och en omkörning av lastbil i ca 120, och plötsligt låg det så mycket vatten på vägbanan, att det liknade en sjö i miniatyr, och trots att jag bromsade in, tappade jag ändå kontrollen över bilen i några läskigt långa sekunder.

Av Sarplaninac - 4 maj 2021 08:10

Lugn morgon. Sovit på soffan inatt med alla hundarna. Börjar vänja mig vid det och sover riktigt bra, bra men kort. Vaknar extremt tidigt varje morgon, långt före hundarna.

Zoe sover också bra. Hon har en grymt skön stil när hon sover.

Och hon blev väldigt nöjd med sig själv när hon lyckades ta sig upp i soffan :))

Idag faller regnet, grått och trist. Ängelholm för min del, och sen kvällsjobb.

#ovtjarka #kaukasisk #kaukasiskovtjarka #ovcharka #livetmedhundar #livetiskogen

Av Sarplaninac - 3 maj 2021 07:50

Vaknade redan halv sex idag, har börjat få underliga vanor..
En kaffe ute i kylan och en sol som kämpar för att ta sig igenom molnen i den gryende morgonen.

Tranornas rop på avstånd, fågelkvitter och hönsens kacklande.

När jag vände ryggen till, bara ett par sekunder för att plocka upp en leksak från marken, hoppade Noah över staketet och rymde, igen. Det här går inte, han både gräver sig ut, biter sig ut och nu hoppar högt över staketet.

Nu blir det 100% hundgård till jag har både höjt och lagat stängslet.

Av Sarplaninac - 2 maj 2021 22:54

Jag har städat migrationsverket på förmiddagen, och när jag kom hem fick vi besök, två nya bekantskaper från jobbet. Trevligt! och även bra för Zoe, att möta nya människor. En kaffe i solen och lite prat.

Zoe har fått träffa hönsen idag igen, och iakttagit dem en lång stund, sittandes så där.

Sen gick vi en promenad för första gången med Zoe och alla hundarna här hemma i skogen.
Zoe gick jättefint i koppel, men mestadels var hon lös, och höll sig vid oss hela tiden.

Efter halva vägen pausade vi, och hon passade på att sova. Hon är så otroligt lugn och fin. Helt underbar helt enkelt.

Av Sarplaninac - 2 maj 2021 07:36

God morgon!

Skön start på dagen. Zoegas och film i bästa sällskapet..

Av Sarplaninac - 1 maj 2021 09:24

Det är svårt att vara ledsen i ett sällskap som detta.

Jobbade kväll igår, jobbar kväll idag. Känner mig lite vemodig och ledsen emellanåt, men ändå helt säker, jag fattade helt rätt beslut.

Jag kan inte leva utan att vara sann mot mig själv, då står jag hellre ensam och stark, för det är bättre med ensam ensamhet, än ensamhet när man är två.

Hundtransportören ringde igår, och Zaray kommer på onsdag morgon. Jag har fjärilar i magen av förväntan.

Tomatplantorna växer och växer, de har redan blommat och nu kommer små gröna tomater på dem, men så isande kallt det är ute så lär det dröja innan de får se någon sol och mogna.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards