One in a million

Alla inlägg under maj 2021

Av Sarplaninac - 26 maj 2021 07:55

Någon gång när gryningsljuset silar in genom fönstret och träffar mitt ansikte där jag sover på soffan, så tassar Neah lite fösynt upp och lägger sig tätt intill mig, med sitt huvud över min hals.

Efter bara en liten stund kommer Zaray, hon kliver resolut och med bestämda tassar rakt upp bara, och lägger sig tvärs över mig. Så förblir vi liggandes till strax efter sju, då även Zoe kommer tassande från sin plats på divanen, och Noah börjar gnälla missnöjt och påtala att det minsann är dags att gå upp.

Vilket uppvaknande, vilken kärlek. Jag är rik med alla dessa i mitt liv.
Lyckas ta mig upp från alla hundarna på mig i soffan, öppnar ytterdörren, men Zoe hon är hungrig och springer bort till köket istället, försöker envist få mig att förstå att det är dags för frukost nu, innan vi går ut

En stund senare, alla mätta och belåtna, jag inne på min andra mugg kaffe, Zaray tassar runt lite ute, Neah leker med en boll, Zoe och Noah biter lekfullt på varandra.

Så plötsligt, lika snabbt som det blev fullt ös här hemma, så har hundarna somnat igen och tystnaden lagt sig som ett mjukt täcke över allting. Endast fåglarnas kvittrande hörs, och stråk av kyla som kommer från en ytterdörr på glänt.

#sarplaninac #hundar #skånegård #ovtjarka #kaukasisk #livetmedfyrahundar

Av Sarplaninac - 25 maj 2021 22:48

Det där wouv-ögonblicket som var imorse, det varade inte särskilt länge, innan sen regnet och blåsten tog över, och efter det, rena skyfallen.

Resten av dagen blev en inomhushistoria.
Inte ens hundarna visade något intresse för utomhusaktiviteter, utan syntes nöjda där de låg på rad i soffan, med sina magar och tassar i vädret :)

Kvällen fortsatte i samma stil även den. Bara lite lägesändring ibland.

När jag lagade mat och bakade höll de mig sällskap i det halvfärdiga köket.

Testade att baka dessa, och de blev faktiskt riktigt goda för att vara glutenfria.

Nu säger vi God natt här.

Av Sarplaninac - 25 maj 2021 07:04

Plötsligt händer det. Jag blir uppväckt av mina underbara pälsklingar, till en morgon med sol, och inga isande vindar.

Dessutom har Zaray sovit hela natten, och inte gjort något inne! Wouv!

Det var ett bra förslag som jag fick av min bästa vän, att ändra mattiderna på kvällen, för det tycks ju uppenbarligen ha fungerat.

#sarplaninac #sarplaninacdogs #ovtjarka #ovcharka #kaukasisk #kaukasiskovtjarka

Av Sarplaninac - 24 maj 2021 22:55

Förkylningen tar ut sin rätt, och jag har lagt mig för natten redan nu.

Lite lek på gården innan natten.

Av Sarplaninac - 24 maj 2021 13:54

Och så plötsligt, solen, för ett kort ögonblick.

Vi passade på att gå runt Storesjö.

Zaray var trött idag, snubblade hela tiden över sina egna tassar, och Zoe var raka motsatsen.

Det var faktiskt riktigt skönt väder under promenaden.

Efter det blev de städjobb för mig. Och nu lite tid bakom ratten igen. Lämna papper i Örkelljunga, och jag är i Markaryd..


Instagram becky_the_guarddog 

Av Sarplaninac - 24 maj 2021 07:27

Ännu en iskall morgon, vinterjackan förmår knappt hålla kylan stången när jag yrvaken släpper ut hundarna strax före sju, andedräkten ryker ur våra munnar, fåglarnas kvittrande känns surrealistiskt i vintermorgonen, och Zaray som vanligt sätter sig på den stenlagda uteplatsen och väntar in mig. Börjar bli tröttsamt med denna eviga kyla.

Zaray närmast mig som vanligt.

Zoe är verkligen den självständiga, inte så stort behov av närhet, lägger sig alltid på divanen om den är ledig. Hon är kaxig och tuff som få, så liten hon fortfarande är, men hon backar inte och när hon tycker att Noah är lite för hårdhänt mot henne, ja då jäklar får han veta det.

Zaray däremot är min skugga, och en väldigt speciell hund, alltid så nära mig, rent fysiskt såklart, men även själsligt.
Min bästa vän S sa redan innan Zaray kommit att den hunden skulle bli något alldeles speciellt..


Av Sarplaninac - 23 maj 2021 23:26

Blev överfallen av en ovtjarka, en sarplaninac och två aussies när jag kom hem från jobbet.

Bästa välkomnandet ever, och Zaray ylade av glädje.

Så här mysig var Zaray imorse. :))
Nu är det sovdags här, hundarna har lagt sig och lugnet också över gården i skogen.

Av Sarplaninac - 23 maj 2021 11:51

Jobb, hundar och regn. Sen en vanlig skitförkylning på det och du har min tillvaro för nu.

Ibland har man lite tur, som häromdagen då det plötsligt bjöds på lite sol. Sen återgick vädret till det numera alltför vanliga regnandet, och kylan.

Dottern och jag går promenader med hundarna. Här är träning med de yngsta.

Vi besökte Beckans bäck, och än en gång manifesterades Becky framför mig. De är så lika men ändå så olika. Zaray är den oförstörda Becky.

Älskar mitt hundliv, men drömmer om lite värme och sol nu.

Idag är sista jobbkvällen av fyra. Ska bli skönt med lite välbehövlig vila sedan.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards