One in a million

Alla inlägg den 26 maj 2021

Av Sarplaninac - 26 maj 2021 15:14

I skogen med Zaray och Zoe, jag och min dotter.

Zaray är den mest följsamma, likt Neah uppmärksamheten riktad mot mig, går vid min sida mest hela tiden.

Zoe går sin egen väg, håller viss koll och uppmärksamhet på mig, men lite mer svårflörtad, även vad gäller inkallning.

Jag är mycket väl medveten om vilka egenskaper dessa raser har, självständiga, orädda och fattar ofta egna beslut få av dem som jag känner, kan ha dem lösa som vuxna pga dess inneboende egenskaper, men jag jobbar på med träningen, så får vi se hur långt vi kommer.

Omgiven av allt det gröna, solens gyllene strålar, min frusna själ som långsamt tinar upp.
Har känt mig lite vemodig och sorgsen emellanåt de sista dagarna. Jag tror det är för att jag på grund av förkylningen och det extrema regnandet inte varit ute i skogen som jag brukar.. Min själ behöver den, skogen, sjöarna och havet..

Av Sarplaninac - 26 maj 2021 07:55

Någon gång när gryningsljuset silar in genom fönstret och träffar mitt ansikte där jag sover på soffan, så tassar Neah lite fösynt upp och lägger sig tätt intill mig, med sitt huvud över min hals.

Efter bara en liten stund kommer Zaray, hon kliver resolut och med bestämda tassar rakt upp bara, och lägger sig tvärs över mig. Så förblir vi liggandes till strax efter sju, då även Zoe kommer tassande från sin plats på divanen, och Noah börjar gnälla missnöjt och påtala att det minsann är dags att gå upp.

Vilket uppvaknande, vilken kärlek. Jag är rik med alla dessa i mitt liv.
Lyckas ta mig upp från alla hundarna på mig i soffan, öppnar ytterdörren, men Zoe hon är hungrig och springer bort till köket istället, försöker envist få mig att förstå att det är dags för frukost nu, innan vi går ut

En stund senare, alla mätta och belåtna, jag inne på min andra mugg kaffe, Zaray tassar runt lite ute, Neah leker med en boll, Zoe och Noah biter lekfullt på varandra.

Så plötsligt, lika snabbt som det blev fullt ös här hemma, så har hundarna somnat igen och tystnaden lagt sig som ett mjukt täcke över allting. Endast fåglarnas kvittrande hörs, och stråk av kyla som kommer från en ytterdörr på glänt.

#sarplaninac #hundar #skånegård #ovtjarka #kaukasisk #livetmedfyrahundar

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards