One in a million

Alla inlägg den 15 maj 2021

Av Sarplaninac - 15 maj 2021 13:40

I tisdags kom min son, Fd Liten husse.
Hundarna älskade honom omedelbart, såklart.

Likaså min allra finaste vän..

Ett särskilt band till Zaray, då hon på många sätt är en avbild av Becky, fast en oförstörd sådan.
Zaray har varit sjuk i några dagar här, ätit dåligt o h haft diarré.

Långnos Jerry var givetvis också med, och alla kom väldigt fint överens.

Ser ni sonen på taket? Han döljs lite med trädet som bakgrund.

Solig och härlig dag, vi grillade underbart goda korvar från Rosas som min vän hade med sig.

Underbar kvällsrunda i skogen. Min vän provade den intagande mossan.

Natten mellan torsdag och fredag blev Zaray jättedålig och jag sov ingenting. Åtta på morgonen var vi i Helsingborg hos veterinären med Zaray.

Zaray var helt apatisk och fick ligga med dropp i fyra timmar.

När hon inte visade någon reaktion efter fyra timmar ville veterinären lägga in henne, och jag kunde bara hålla med, även om jag gick sönder lite inombords att lämna henne där, och undrade hur i hela helv jag skulle få ihop pengarna. Hennes försäkring har karens då hon är import, och första dygnet skulle kosta 15000kr och påföljande 5000kr

Min underbara vän åkte och köpte mat, bakad potatis med skagen, sen åt vi där, sittandes på golvet och kollade på film i mobilen, och ja, med tanke på omständigheterna kunde ingenting ändå ha varit bättre. Vi gjorde det absolut mest jobbiga i min tillvaro till någonting mysigt och trevligt ändå.

Vi Insisterade på att få vänta ett tag till med Zaray och frågade om hon kunde få mer dropp. Djurskötaren skulle hämta en veterinär, och det tog tid, så helt plötsligt när vi väntade, så kliver Zaray upp och vill gå ut.
Hon börjar busa och jaga löv, och vi bara kollar på varandra.

När veterinären kommer ber vi att få lite mat till henne och testa om vi får i henne något.
Hon är först lite tveksam, men sen börjar hon äta, och jag bestämde mig för att vänta en timme och sen ta hem henne igen.

Det gick bra, och vi avslutade kvällen med pizza och lite vin samt filmen Deja vu. Sen somnade jag utmattad i soffan.
Zaray har fortsatt må bra och hon äter lite specialkost var tredje timme. Däremellan är hon precis som vanligt, jättehungrig, vild och vaktig :))

Hon vaktade köket så ingen av de andra rörde något, och måttet var minsann hennes. Ha ha.

Idag har Jerry och min vän åkt hem, min son också och nu blev det så himla tomt här. Tur jag har alla hundarna att hålla reda på :)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards