One in a million

Direktlänk till inlägg 12 maj 2021

Idyllen i skogen

Av Sarplaninac - 12 maj 2021 10:24

Zaray har varit dålig i magen i två dagar, vägrat äta nästan någonting, och igår blev jag så orolig att jag ringde veterinären, men då åt hon plötsligt lite skonkost på kvällen, och drack vatten så då bestämde jag mig för att avvakta.

Jag är rätt säker på att det har med miljöombytet och ändrat foder som ställt till det för henne. Sen igår kväll fick jag reda på att dottern dessutom gett henne fel foder När jag jobbat och bett henne ge mat. Stackars Zaray, inte undra på att hon blivit dålig.

Idag är hon fortfarande dålig i magen, men piggare, gladare och äter små portioner ofta.

Hon var med mig i bilen till Hässleholm igår då jag hämtade sonen. Hon kräktes upp maten och jag ångrade bittert min dumma idé, men hon vill så gärna följa mig överallt.
Trots det var hon glad och ville hälsa på både människor och hundar vi mötte. Hon är en kämpe :)

Neah satte sig på min mage imorse, uppfordrande, hallå, det är morgon, dags att gå ut, en ny dag har börjat.

Idag är det varmt, riktigt varmt och det är shorts och bikini som gäller. Hundarna slappar i skuggan, hönsen kacklar, fåglarna kvittrar och ja, en helt vanlig dag i idyllen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarplaninac - Onsdag 24 april 22:18


Jag är så tacksam, över alla människor som bryr sig. Mitt x från Stockholm ringer och kollar hur jag har det, två kollegor från min sista arbetsplats ringer och skriver, frågar hur jag mår och tipsar om jobb. (Zavannah som liten. Vad fort det gick,...

Av Sarplaninac - Onsdag 24 april 14:17


Jag blev precis inkallad till intervju, för en fast tjänst, på fredag. Det gjorde mig glad. Och Stella i Danmark hon ville gärna vara min referens, och säga bra saker. Så jag är så tacksam.. Nu dricker jag kaffe med dottern och så ska vi gå ...

Av Sarplaninac - Onsdag 24 april 11:52


Jag somnar sent om natten, vaknar tidigt om morgonen, ibland redan klockan fem. Jag sover som mest, en slummer av 5 oroliga timmar. Jag kan inte ens märka tröttheten om dagen, min hjärna är ockuperad och den går på högvarv. Jag kan inte riktig...

Av Sarplaninac - Tisdag 23 april 23:25

Vi var 8 stycken på intervju. Både gemensam utfrågning och privat. Jag med mina 17 års erfarenhet stack ut, och tog plats, tänkte att ingenting känns svårt eller omöjligt efter Danmark. Det gick också bra, jag kan börja där som vikarie, och med all...

Av Sarplaninac - Tisdag 23 april 12:33


Jag är på väg till något jag aldrig deltagit i tidigare, en gruppintervju. Jag vet inte ens vad det är för något, och jag var tvungen Google det. Blev inte så mycket klokare av det. Vi ska alltså vara flera personer som kommer till intervju samtidi...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards