One in a million

Direktlänk till inlägg 9 maj 2021

Vilse i en evig natt

Av Sarplaninac - 9 maj 2021 07:42

Jag är vilse i en evig natt. Fast i melankolins och saknadens land.
Tomheten ekar inuti mig, skriker ut sitt budskap.

Fast  i det förflutna, drömmar sprungna,
ur allt  som en gång var, jagar mig i gryningen.

Vemod, hör min klagan, kattugglans rop i natten, under  stjärnklar himmel.
Jag är fast, vilse i en evig natt.

Jag tror att jag var ganska ledsen när jag skrev dessa rader ovan..
Fann dem i min gamla telefon..

Morgonen är ljus i mitt liv, mitt inre är förnöjsamt, ja rent av lyckligt, och utanför mitt fönster faller regnet.
Jag sitter med mitt kaffe, en sarplaninac tätt intill, och vaknar långsamt till liv, väntar på solen och de utlovade 20 graderna, som fortfarande bara är 6..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarplaninac - Tisdag 23 april 12:33


Jag är på väg till något jag aldrig deltagit i tidigare, en gruppintervju. Jag vet inte ens vad det är för något, och jag var tvungen Google det. Blev inte så mycket klokare av det. Vi ska alltså vara flera personer som kommer till intervju samtidi...

Av Sarplaninac - Måndag 22 april 22:25

Idag har jag fikat med Siri, i tre timmar. Supertrevligt. Hon är en sån fin människa med ett stort hjärta och en lite lätt ironisk humor som jag bara älskar. Sen gick jag 6 kilometer i skogen med Zavannah. Snön föll och det var 2 grader isande kal...

Av Sarplaninac - Måndag 22 april 09:07

Godmorgen efter ännu en natt utan sovemedicin. Det säger någonting tycker jag.. Från gårsdagens kvallsrunda med Zavannah. Det är så vackert nu.. Idag ska jag träffa Siri, en bekant från min sista arbetsplats i Sverige, innan jag tog beslutet at...

Av Sarplaninac - Söndag 21 april 19:46

Jag har varit till Markaryd med dottern. Hon har bjudit på pizza och vi har handlat på jysk. Sen gick vi i skogen med Zavannah. Överkast för 70kr styck. Tyvärr fanns bara två. Behöver två till. Det ska vara som skydd i soffan mot hundhår och sand ...

Av Sarplaninac - Söndag 21 april 07:24

Tidig morgon. Vaknar av att det är kallt, och så Zavannah. Hon tycker att vi har sovit färdigt nu. Jag tänder upp I kaminen, släpper ut hundarna, hämtar frusen hundmat ur frysen, i det andra huset. Sätter mig i sängen igen, värmen från täcket, oc...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards