One in a million

Alla inlägg under april 2021

Av Sarplaninac - 5 april 2021 09:13

Noah har sovit tryckt mot mig, tätt intill hela natten, och trots att det blev alldeles för varmt, och han flåsade så hela sängen hoppade, så gick han ändå inte ner förrän morgonljuset silade in genom gardinen, och vinden avtagit. Då lade han sig på golvet precis nedanför.

Nu på morgonen går han i mina hasor, och vägrade gå ut och morgonkissa, bara stod där och tittade på mig. Först när jag tog hans sele i handen och en näve godis, följde han med ut, tveksamt, kissade, och sen fort in.

Av Sarplaninac - 5 april 2021 00:00

Efter jobbet väntade familjen med grillspett, tzatziki och fetaostsallad. Jag var egentligen mätt sen jobbet, men åt lite ändå, bara för att, och drack ett glas rött till det.

Efter det, kvällspromenad under stjärnorna. Vinden hård, och mörkret kompakt. Jag älskar den här platsen.

Nu är det sängläge, och Noah gör mig sällskap, han verkar extremt ängslig över den hårda vinden utanför, som sliter i huset och viner mellan träden.

Av Sarplaninac - 4 april 2021 10:57

Som hund och katt hos mig :)

Saga leker kurragömma med Noah :))

Noah är full av kärlek, extra allt som vi konstaterade redan när han var 8 veckor gammal. Och han är faktiskt väldigt duktig nu, i allafall så länge man har ögonen på honom ha ha, då rör han inte katternas mat, inte heller äter han ur kattlådan.

Saga min orädda, vänliga och charmiga kisse.

Av Sarplaninac - 1 april 2021 09:40

Tiden bara flyr, och mina dagar är fulla av innehåll numera. Tänker tillbaka på min första tid här i skogen ibland, ensam, ledsen och sjukskriven.

Kontrasterna till idag kunde inte vara större.
Jobb gånger 2, hundar, katter, höns "sambo" träning.


Igår sprang jag, och sen gick E och jag med hundarna nästan en mil.

Idag kommer Liten Husse, eller ja numera då FD Liten Husse! :)

Idag ska hönshuset städas, och en löparrunda tänkte jag på förmiddagen, sen handla på vägen till Hässleholm och hämta sonen.

Livet är bra, stabilt och nu har jag mått så här bra i ett år faktiskt, utan större svackor än det som bara kallas livet liksom :)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27
28
29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Skapa flashcards