One in a million

Alla inlägg under april 2021

Av Sarplaninac - 15 april 2021 16:28

I förrgår sprang jag 9km. Kände mig verkligen jättenöjd med mig själv, härlig runda och en skön känsla i kroppen.

Idag sprang jag också, men nöjde mig med 7km
E åkte hemåt, och jag mot jobbet, och där är jag nu.

Körde förbi systembolaget på vägen, stannade och köpte en flaska vin, och för andra gången denna månad blev jag ombedd att visa leg. Lika roligt varje gång när de sen ser hur gammal jag verkligen är :))))) Ha ha ha

Av Sarplaninac - 13 april 2021 14:40

Min dotter och jag, vi åt sushi igår efter läkarbesöket

Idag har jag varit till Ängelholm, och E har kommit hit.

Skogen väntar på mig nu. Löparskorna är redo, och jag med.

Sen får vi se vad kvällen har att erbjuda.

Av Sarplaninac - 12 april 2021 21:50

Kväll i skogen. Neah lös vid min sida, lydig trots att hon löper. Kvällen är magisk, skogen fylld av energier och allting vibrerar på en annan frekvens, och vi träder in i en ny dimension.

Jag känner lyckan spira inom mig, som ett frö som gror, för att sen växa och till sist slå ut i full blom.

Jag är i fullkomlig harmoni med allting där jag går, fulländad hel, i det läkande ljuset.

Jag byter ut Neah mot Noah, och kvällen blir än mer vacker i solens nedgående strålar mellan träden, stammarnas varma energier och den gröna mossan som är ännu en nyans djupare just ikväll.

#läkandeljus #lycka #skogen #annandimension #inreharmoni

Av Sarplaninac - 12 april 2021 08:18

God morgon!
Noah blev glad, han blev faktiskt JÄTTE-glad, när han såg att jag var vaken. Noah extra allt :))

Väntar på att andra muggen zoegas ska kicka in, sen väntar jobb, städ, och sen möte med dottern och läkare i Ängelholm.

Okej, han är lite missnöjd, eller kanske mera JÄTTE-missnöjd, för Neah har sovit i det andra huset inatt

Av Sarplaninac - 11 april 2021 19:55

Snön faller, och vi med den. Är det Ulf Lundell?

Sen upphörde det, och regnet tog vid.

Jag städade inne i mitt hus, och körde några tvättmaskiner, sen fick jag lust att springa, så löparskorna åkte på, och jag ut i skogen.

Blött om fötterna, snöslask, och regnet som föll över mig. Fötterna sprang av sig själva, lätta över marken, och tanken flög fri.

Sam och Saga sover bort såna här dagar, och Neah har börjat löpa.

Av Sarplaninac - 11 april 2021 08:08

Tidig morgon, efter en natt med oroliga drömmar, men ändå, sömnen har varit bra, vilsam.
Idag ska FD Liten Husse åka hem, och jag ska skjutsa honom till tåget.
De varnar för snöstorm idag igen.

Dricker mitt morgonkaffe, ser ut över det grå, drömmer om ljuset och värmen.

Satte potatis igår, i pallkragar. Idag ska jag fortsätta, om magen är bättre. Haft ont i några dagar nu över gallan.
.

Tittade ut, och såg Neah på grillen, och Igår kväll fann jag henne ligga och sova i en skottkärra med hönsgödsel. Den tjejen alltså :)

Av Sarplaninac - 10 april 2021 15:40

Har varit hos E några dagar tillsammans med min son, FD Liten Husse.

Nu är vi hemma igen, åkte redan tidigt imorse och sen stannade vi till vid pizzerian hemma, eller hemma och hemma, typ 8km, men härute i obygden räknas det nästan som det.. :)

Innan vi åkte upp till E, städade jag och ena sonen hönshuset och fyllde på med mer halm.
Enda gången som jag frivilligt använder munskydd utanför jobbet, och det mildrade min allergi mot damm till viss del.

Jag har köpt tomatplantor och sättpotatis. Om det nu bara blev en aning mindre vinterkänsla ute så vore det underbart. Solen tittar fram emellanåt, men vindarna är isande kalla.

#tomatplantor #aussie #odla #höns

Av Sarplaninac - 7 april 2021 17:06

Zaray, min sarplaninac som kommer om några veckor.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27
28
29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards