One in a million

Alla inlägg under mars 2021

Av Sarplaninac - 27 mars 2021 20:38

Idag skulle du ha fyllt 12 år.

Saknar dej varje dag.

Av Sarplaninac - 26 mars 2021 15:32

Sonen var till skroten idag, räddade det som gick från bilen, och det var inte mycket.

Svärdottern är hemma igen, mår efter omständigheterna okej men har väldigt ont.

Hon slog huvudet i vindrutan vid kollisionen så den sprack. När hon vaknade var ambulansen och räddningstjänsten på plats och fick klippa sönder bilen för att få ut henne

Tack Gode Gud att änglarna var med henne.

Av Sarplaninac - 25 mars 2021 14:45

Idag krockade min svärdotter med sonens svarta skoda.
Det gick rätt illa, hon fick klippas loss ur bilen som bara blev skrot.

Jag körde precis förbi bärgaren på väg till jobbet, stannade och pratade, tog några bilder med min trasiga mobilkamera.

Jag är lite i chock tror jag. Detta var jäkligt otäckt. Svärdottern är på sjukhuset, det är stabilt men hon ska röntgas.

Av Sarplaninac - 24 mars 2021 22:02

E åkte hem idag, i förmiddags, men hans hund, schäfern, eller Örat/Storöra som jag brukar kalla honom, är kvar hos mig och aussierna.


Jag köpte pizza och sen tog jag ett glas vin av en för mig ny sort jag köpte för 10 dagar sedan, och bara hade druckit ett glas av. Var lite tveksam till hur det skulle smaka, men det var lika gott som för 10 dagar sedan.

Nuförtiden dricker jag nästan inget vin längre, för E dricker ingenting och jag har ingen lust att göra det då heller i hans sällskap. Men idag är jag själv,, och det var gott :)

Sen gick vi ut i skogen, Storöra, Nervösa Neah och Flåset Noah. :))
Fina smeknamn de har fått.

Nio grader varmt ute, och skogen var fridfull och inbjudande.

Dottern följde med, och längst ut i skogen sjönk vi ner i den mjuka mossan och blev ett med träden, himlen och mörkret.

Neah sprang väldigt mycket ikväll. Hon var helt slut och gjorde oss sällskap i mossan.

En skön dag med en fin avslutning.

Av Sarplaninac - 21 mars 2021 12:33

Sov underbart gott inatt, och vaknade till solens ljuvliga strålar som sken in genom fönstret.

Satte på kaffe, väckte E och släppte ut hundarna.

Efter frukost i det vackra rummet med alla fönster som vetter ut mot sjön, och blicken fäst på små öar och solglitter i vattnet, drog jag på mig löparskorna och sprang sen 6km på den gamla banvallen som går längsmed sjön.

På ett ställe är det en tunnel man får springa igenom. Ser ni ljuset i tunneln? :)

Avslutade med stretch på stranden, och nu vöntar jag på att E ska komma med kaffet.

Av Sarplaninac - 20 mars 2021 16:40

Ett fascinerande hus, en bedårande utsikt och en väldigt speciell och tilltalande inredning.

Egen strandtomt..

Vi har gått långa promenader i två dagar, på ungefär en mil.
Jag har träffat hans mamma, underbar och varm människa, och även hans pappa som också seglar, så vi hade mycket att prata om. Väldigt trevligt och jag kände mig verkligen välkommen av dem.

Av Sarplaninac - 16 mars 2021 15:44

Åkte med E till Landskrona på förmiddagen. Han skulle in på en lättare operation, och jag körde hem hans bil, för att sen åka till jobbet.

Min son hämtar honom I eftermiddag. Fick precis besked nu att han vaknat och mår okej.
Min sista jobbdag inför en ledighet på 5 dagar, då vi ska åka hem till E och hans hus.

Av Sarplaninac - 15 mars 2021 11:03

Vaknar till strax före nio, luften känns sval utanför täcket, krispigt klar som en vintermorgon.
E är vaken, Noah också, och jag hör hans rastlösa tassande från nedervåningen. E säger något roligt om Noah, och jag brister ut i skratt och kan sen inte sluta, det följer mig hela vägen ner för trappen, och ända tills kaffet har runnit färdigt i bryggaren.

Idag är jag ledig från jobbet som undersköterska, men har annat inbokat istället. Städjobb, inköp och mitt eget hem. Laga det senaste hålet i staketet bland annat, som hundarna bitit upp häromdagen. Hönsen, katterna och huset. Jag är aldrig ledig..

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Skapa flashcards