One in a million

Alla inlägg under februari 2021

Av Sarplaninac - 4 februari 2021 08:38

Ännu en isande kall morgon. Minus 9 och bara 15 grader inne. Jag är så jäkla less på det här nu..

Sitter i soffan med ytterkläder på mig, precis i blåset från luftvärmepumpen, som stannar en gång i timmen och sen blåser iskallt när den avisar.

Solen ser ut att vara på väg upp bakom trädtopparna, hoppas det blir lite mindre kallt mitt på dagen..

Av Sarplaninac - 3 februari 2021 22:04

Tagit upp kontakten ikväll med en gammal vän. Vi bröt kontakten i somras och sen dess har den varit vilande, legat i träda kanske man kan säga. Hursomhelst är jag glad att vi tog upp den nu igen och hade ett långt samtal i telefon.

Städjobb och sen kvällsjobb vården. Känner mig rätt mör just nu. Ledig torsdag, då tusen andra saker som släpat efter väntar, och sen är det jobb fredag till måndag, och samtidigt kommer E hit över helgen. Mycket nu :))

Gick en kvällspromenad i - 5 och en hård isande kall vind som var rent plågsam, men det bekom inte hundarna , de bara sprang och hade kul. :)

Av Sarplaninac - 3 februari 2021 09:57

Ännu en bra natt, vaknade strax efter sju och kände mig utvilad, men väldigt trött i kroppen.
Jag jobbar väldigt mycket just nu, och springer nöstan varje dag, och går med hundarna, så jag antar det är med all rätt min kropp känner sig lite trött emellanåt.

Konstant minusgrader hos mig nu. Vägen sista kilometerna hem till mig är en magisk tunnel av snö och is.

Hade tyvärr fel objektiv på kameran, därav inte de bästa bilderna, men jag har fått igång min systemkamera igen, och ska börja använda den mer.

Hundarna rymde igår igen, hopplöst, jag lagar och de finner ständigt nya sätt att ta sig ut. Sonen och dottern fick leta reda på rymlingarna igår när jag var på jobbet. Och idag började jag morgonen med att laga staket i kylan.

Hittade lite gamla bilder i kameran. Åh Lilly min älskade gamla hund, vad det gör ont att se dej och veta att du inte längre finns med oss.

Neah och Noah som små..

Av Sarplaninac - 2 februari 2021 10:35

Tydligen är det provocerande att som kvinna gilla vapen och tycka om att skjuta. Jag ska ta jägarexamen för att kunna ha egna vapen och få skjuta på skjutbana, lerduvor osv jag ska inte jaga i skogen och mitt vapen kommer aldrig riktas mot vare sig djur eller människor.

Jag har fått påhopp, framförallt från kvinnor, och oftast de som inte ens känner mig överhuvudtaget, blivit anklagad för att vara allt från sadist, iskvinna, djurplågare och bara allmänt att jag tror att jag är något bara för en bild på mig med ett gevär. Det säger betydligt mer om dem än om mig, och jag undrar om en man som lagt ut en likadan bild hade fått samma reaktioner?

Jag kan bara säga att jag inte bryr mig ett dugg. Gör vad ni vill, blocka mig, snacka skit, sluta följa mig, gör det som känns bäst för er. Jag går alltid min egen väg och den är rakt framåt, jag vet vem jag är och vad jag vill i livet, och det är inte på något sätt beroende eller styrt av vad andra tycker och tänker.

Av Sarplaninac - 1 februari 2021 15:45

Hundarna väckte mig redan vid sju, det kändes som om jag inte sovit klart, men sen insåg jag att jag somnade redan vid tio, så det var bara snällt kliva upp.

Tog en löparrunda och sen åkte jag och sonen till en lantmannabutik här i närheten och köpte lite mat till hönsen bla.

Nu är det kvällsjobb och sen ska hundarna ut i skogen.
Har beställt material för att läsa på och sen skriva prov för jägarexamen. :)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards