One in a million

Alla inlägg under februari 2021

Av Sarplaninac - 13 februari 2021 20:30

Idag är en sorgens dag. Idag är det exakt ett år sedan du tog ditt sista andetag, och jag blev kvar med sorgen och saknaden, mina ständiga följeslagare sedan dess.

Jag har känt den komma, ledsenheten. Den började göra sig påmind, knackade mig på axeln redan för några dagar sedan, och idag kulminerade den. Älskade Becky, min allra finaste Grånos, Läckan..

Jag drack lite vin, lät tårarna rinna och somnade sedan på soffan.
När jag vaknade kändes ensamheten och tomheten så påtaglig.
Årsdagar är svåra för mig.

Av Sarplaninac - 10 februari 2021 23:25

Stella..

Saga.

Sam och Stella.

Det är svårt, för att inte säga näst intill omöjligt att fånga Saga på bild. Så fort hon ser mig vill hon bara kela och hoppar upp i min famn.

#maincoonmix #katt #katter

Av Sarplaninac - 10 februari 2021 15:16

Efter en lång natts god sömn väckte aussierna upp mig på sitt lite burdusa sätt genom att hoppa på mig, trampa mig i ansiktet och fara runt som två tornados i min säng.


Efter två muggar zoegas var jag hjälpligt vaken och satte mig i bilen, på väg till migrationsverket och städjobb. Min bil når ständigt nya nivåer i krångel och problem, som om det inte räcker att den fryser fast och är okörbar så fort det är några minus och jag råkar lägga i handbromsen, vindrutan är dessutom spräckt i ett vindlande spindelnätsmönster över större delen, och så idag piper en varningssignal och en lampa med en termoneter blinkar när jag startar den.

Jag lade ner den tanken och snodde sonens bil istället, han låg och sov efter nattjobbet.

Blev bjuden på kaffe av de boende, och som alltid uppskattad för min städning.
Idag var det riktigt skitigt och jag fick jobba hårt.

Lite mer kaffe och en stunds avkoppling innan resten av dagen väntar. Har sprungit varje dag nu så idag blir det vila från just det, kroppen känns lite trött.

Av Sarplaninac - 9 februari 2021 10:46

Helt underbar låt. Har fastnat för den just nu, kan inte sluta lyssna.

Är i Ängelholm som alltid på tisdagar, och sen ska vi äta thai, jag och familjen.

E åker hem idag, vi har haft fina dagar, och nu är jag ledig i två dagar också.

Av Sarplaninac - 7 februari 2021 09:54

Morgon, sol och tvåsiffriga minusgrader.
Tvåsiffrigt även härinne, fast plusgrader då :)

Kaffe, hundar och läsa lite teori inför jägarexamen.

Laddar för en löparrunda när koffeinet kickat in och gett liv i min kropp.

Av Sarplaninac - 6 februari 2021 09:27

God morgon!
Ännu en dag med - 17 på natten. Nu lyser solen och temperaturen har stigit till bara -11.

Igår kom E, och hans hund också såklart.
Innan de kom sprang jag 5,5km, trotsade 10 minusgrader, drog på mig en balaclava (eller vad det heter) och hade en riktigt skön löparrunda.

Idag väntar jobb 12-20, men imorgon är jag ledig på grund av en kollega som absolut ville byta pass med mig.

Jag har fått värme i huset igen, helt underbart och då stör jag mig inte lika mycket på hur kallt det är ute. E gjorde något med luftvärmepumpen, så plötsligt fungerar den mer effektivt, och sen kom jag på att dra igång de gamla elementen som faktiskt sitter på fyra ställen i huset.

De luktade bränt och en underlig gammal doft kom från dem, de har förmodligen suttit där sedan tidernas begynnelse och inte heller använts sen dess. Men varmt blev det, och nu är det 20 grader inne och jag svettas lite, ovan som jag är vid värmen :)

Av Sarplaninac - 5 februari 2021 08:07

Kände redan när jag vaknade att det var kallt inne utöver det vanliga. Det är något med luften, den blir krispig och klar att andas.

Känner att jag nästan är beredd att ge upp, att låna ett rum på övervåningen i sonens hus, och bo där tills den här helvetesvintern är över.

Av Sarplaninac - 4 februari 2021 16:02

Idag utökade jag löpningen från 3km till 5,5km. Det gick hur lätt som helst, kändes genuint bra hela vägen och jag var verkligen nöjd med mig själv :)

Sonen frågade om jag kunde hjälpa honom måla taket i hans hus, och först tänkte jag på allt som jag har att göra själv idag på min enda lediga dag, på hur trött jag kände mig, och sa nej. Sen tänkte jag efter lite, på hur mycket han alltid gör för mig, ständigt, och tänkte Vilken skit du är, det är klart att du ska hjälpa honom och måla. Så det gjorde jag, första varvet, sen slängde jag ihop en enkel lunch åt oss.

Mitt material för att ta jägarexamen kom idag.
Nu ska jag vila framför ett avsnitt av walking dead, innan jag sen sätter igång här hemma med städ och disk.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Skapa flashcards