One in a million

Alla inlägg den 21 januari 2021

Av Sarplaninac - 21 januari 2021 19:43

Jag övervann tröttheten, och när mörkret föll, och de flesta vänder åter, gick vi ut.

Snön töar sakta bort, och ett magiskt ljus vilade över allting.

In i dunkla skogen, det mossiga gröna. Känslor av lycka, och jag föll på knä i mossan, sträckte upp händerna och vände ansiktet mot himlen och trädkronorna silhuetter i mörkret, lät energierna strömma genom mig, uppfylla mig med dess kraft.

Skogen var magisk ikväll.

Mitt ute i ingenting, uppfylld av allting, kände jag den, euforin, lyckan, den inre friden och harmonin, ett med allting.

Jag har tappat bort mig själv litegrann de senaste månaderna. Har gått vilse och irrat bort mig på okända stigar, men nu, nu har jag hittat tillbaks till mig själv, den inre friden och den rena glädjen, lyckan i att bara existera, i samklang med alltings storhet.

Jag gick hem, väntade in Noah, och sen lagade jag mat, uppfylld av energin från skogen.

Råstekt potatis. Ljuvligt gott. Och till det en vegetarisk peppar"biff" gjord på svamp.

Rörde ihop en egen kall sås på gräddfil, pressad vitlök, cayennepeppar, svartpeppar, paprika och flingsalt. Allting var så gott att det var To die for..
Magin är tillbaka i mitt liv...

Av Sarplaninac - 21 januari 2021 13:28

Solljuset föll in genom de vackra gamla fönstren och gjorde allting så vackert i dess strålglans.

Själv låg jag på divanen, trött och oförmögen att göra någonting för stunden.
Jag har sovit, verkligen sovit, från 22 till 07, och ändå är jag trött, förlamande trött. Den är rent fysiskt påtaglig, och jag känner mig yr av den emellanåt.

Sonen och jag körde till Örkelljunga och handlade. Det tog på krafterna och nu är jag hemma på soffan igen, ska samla energi till en hundpromenad och en dusch lite senare, och imorgon börjar en lång jobbhelg.

#sarscov2sviter #sarscov2 #trötthetenefter #skåne

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards