One in a million

Alla inlägg under januari 2021

Av Sarplaninac - 31 januari 2021 20:57

Strax innan fyra var vi hemma igen.
Väglaget var bra och det gick smidigt att köra. Hundarna fann sig väl tillrätta i baksätet i sina bälten, de har redan fattat.

Ett vackert ljus äver himlen när jag klev ur bilen. Jag packade ur mina grejer och hundarna, sen tog jag en löparrunda. Underbart var det, och himlen blev ännu mycket vackrare, den exploderade i färger som inte var av denna världen.

Nu soffläge och film tills jag somnar.

Av Sarplaninac - 31 januari 2021 08:32

God morgon!
Inatt har jag haft sällskap när jag sov, av ett gulligt barn och så Jerry.

När jag vaknade fick jag kaffe och smörgåsar framför kaminen, i en skön fåtölj

Även Noah med all sin päls passade på att värma sig framför elden. Dock inte så länge :))

Neah lade sig i fåtöljen, när den blev ledig.

Idag ska vi köra hem mot skåne och iskylan. Det hsr varit fina dagar, som går alldeles för fort bara, och skönt att ha fått värma mig lite och slippa frysa :)

Av Sarplaninac - 30 januari 2021 20:05

Fotosession idag. Minus 4,5 grader och lite vind på det. Men kul hade vi.

Vilken av ovanstående är bäst?

#fotosessionisnön #vapen #snöochgevär

Fotograf Sarah Ohlsson 

Av Sarplaninac - 30 januari 2021 10:52

Fick frukost med kaffe på sängen idag. Underbart sätt att vakna på.

Finaste Långnos har sovit hos mig hela natten :)

Efter frukost släppte vi hundarna i rastgården. De hade kul, som man kan se tydligt..
Minus 4,5 grader ute, sol och lite blåst på det, vackert men isande kallt.

Av Sarplaninac - 29 januari 2021 18:05

På öland hos min bästa vän och Långnos.

Vägen hit var bra väglag utom sista 2 milen som var en mindre katastrof med is och snömodd, men då var vi ju nästan framme så de kändes inte så jobbigt.

Vi stannade till i Ljungby och köpte bilselar åt Noah och Neah.

Noah fann sig väl tillrätta i sin, medan Neah trampade runt likt Lilly då hon fanns, och trasslade in sig hela tiden till dotterns stora irritation, för det var hon som fick lösa det.

Nu har vi varit här sen fyra, ätit god mat, druckit lite vin och nu ska vi ut med hundarna.

Av Sarplaninac - 28 januari 2021 23:17

Som vanligt haft en kul kväll på jobbet, det är helt enkelt de bästa kollegorna jag jobbat med :)
Körde sen hem i väglag som faktiskt var lite bättre nu i - 7,det är som att det greppar bättre i kylan.

Fullmånen lyste upp hela vägen hem, det var nästan magiskt.

Likadant nu, den lyser upp baksidan av mitt hus så det nästan är som på dagen.

Och imorgon kör jag till Öland, min bästa vän och min son som bor där.
Dottern och hundarna hänger med.

Av Sarplaninac - 28 januari 2021 16:48

Ja vintern alltså, och snön, den gör sig bäst så. Inte att förglömma kylan heller.

Jag bor i ett stenhus som är dåligt isolerat och i nuläget saknar eldningsmöjligheter.
Så fort temperaturen går under nollan ute, så sjunker värmen drastiskt inne hos mig.
En bra period kan jag ha 20 grader inne, men nu med konstanta minusgrader mellan 3 och neråt, så har jag aldrig varmare än 13-17 grader inne.

Vintern har knappt börjat, och jag är redan så less på att frysa så jag håller på att bli vansinnig. Enda gången jag inte fryser är i duschen, de gånger jag klarar av att gå in i den i ett utkylt hus, och så då när jag springer eller går med hundarna. All övrig tid fryser jag ända in i benmärgen. Ja utom när jag sover förstås med dubbla täcken och underställ.

Så ska man då ta sig till jobbet, men först skrapa fram sin bil under ett lager av snö och is, pulsa i snö upp till knäna, få snö i kängorna och bilens säte fulkt av snö när man öppnar dörren. Ja man kan hålla sig för skratt när man sen tvingas köra på oplogade glashala vägar i snöstorm och mörker som en liten bonus efter allt skrapande.

Idag drämde jag snöskrapan hårt i vindrutan, för isen var tjock och hopplöst hård, vilket resulterade i att vindrutan sprack. Jag hatar vinter, hatar hatar verkligen vinter. Detta hade aldrig hänt om det inte fanns någon vinter.

Av Sarplaninac - 27 januari 2021 23:34

Återigen en mardrömsfärd på 4 mil i mörkret och kvällen, på väg hem från jobbet.
Hysteriskt snöande, oplogad E4, halt så inihelv.. överallt. Åkte rakt fram på småvägarna när jag skulle svänga, kanade i rondellen och höll på träffa en vägskylt.

Fy fan, det blir en lång och plågsam vinter. Iskylan ska visst slå till också med - 15 grader. Jag sympatiserar såå med skogsnuvan och hennes vinteravsky.. Det här är den värsta vintern sen 2012-13 och givetvis då jag jobbar mycket också.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards