One in a million

Alla inlägg under december 2020

Av Sarplaninac - 27 december 2020 11:42

Inatt har det stormat och regnat, bitvis var jag förundrad över att taket inte slets bort och flög iväg, ut över skogen och åkrarna.

Neah i soffan igår kväll.

Jag pratade med E häromkvällen, insåg att jag haft väldigt fel i vissa saker, att än en gång har det förflutna, allt det trasiga inuti mig tagit överhanden, och målat upp scenarier som inte finns, som aldrig har funnits.

Jag säger inte att det är lätt, att allt bara hängde på det, på mig. Han är också en trasig själ med sina svårigheter, men kanske, kanske kan vi få det att fungera tillsammans den här gången.

En dag i taget..

Av Sarplaninac - 23 december 2020 22:13

Mörkernavigering i skogen ikväll igen.
Känner att det är enklare med Mörkernavigering ute på havet än det här. I den gröna mossan, bland alla stammarna, ser allting likadant ut, och inga fyrar finns det att förhålla sig till. Ingen plotter och inget sjökort. Bara den smala revan i mörkret, som ficklampan lyser upp.

Längst ut i ingenstans, släckte vi ficklampan, jag föll på knä i den mjuka mossan, och vände mitt ansikte upp mot trädens mörka silhuetter mot natthimlen.
Kände friden inom mig, tillhörigheten med alltings storhet, energierna som strömmade igenom mig.

Tillbaka till mig själv igen. Fast ännu starkare, än mer medveten, och jag känner den inom mig, styrkan.

Av Sarplaninac - 21 december 2020 21:07

Sonen och Noah i min soffa. Sonen ska snart iväg på nattjobb.

Neah sover i mitt knä, lugnet vilar över huset, och i mitt inre. Det har gått en vecka nu, och det blir längre och längre mellan de ledsna stunderna och tankarna.

Noah och Neah ser på tv. Det var en hund som skällde :) "Jag vet att han är någonstans därinne" , tänker Noah.

Stella sover, och ungkatterna är ute på äventyr.

Av Sarplaninac - 21 december 2020 09:25

God morgon!
Äntligen lite ledigt efter mycket jobb, långa dagar och tidiga morgnar.

E hämtade sina saker han hade hos mig, igår när jag var på jobbet, så nu är den sagan över för gott.

Jag har storstädat huset, och gått vidare med mitt liv. De ledsna stunderna kommer alltmer sällan, istället har ett lugn infunnit sig hos mig igen.

Av Sarplaninac - 19 december 2020 20:15

Morgonjobb, tidig morgon, fyra timmars nattsömn. Svarta tankar, frågor som aldrig får något svar. Luftslott som försvann, löstes upp i intet.

På vägen hem, stråk av sorg, sekvenser av svart.

I mörkret med dottern och hundarna. Magiska scener i ficklampans sken.

Av Sarplaninac - 17 december 2020 13:51

Regnig morgon. Inte ens hundarna visar något större intresse av att gå ut.
Noah ser rätt trött ut :)

Ringde nyss på en annons om sarplaninacvalpar, som "tur var" var de redan sålda.. :)
Längtan i mig är stark att utöka min lilla flock med just en sarplaninac.

Har tagit tag i saker jag inte hunnit med när jag jobbat mycket. Städ, tvätt och lite annat.

Fick denna av min fina vän Zarah.

Av Sarplaninac - 16 december 2020 15:20

Kvalitetstid med min fina dotter.

Vi äter pizza, pratar, skrattar och sen ska vi handla hem en massa gott och ha en filmkväll hos mig.

Jag lägger det tråkiga bakom mig, går vidare och blickar framåt. Visst, det kommer komma stunder av ledsenhet, stråk av besvikelse över drömmar som sprack som bubblor i ljuset, men jag är stark och jag vet mitt egenvärde och jag väljer glädje så mycket jag kan.

Av Sarplaninac - 15 december 2020 23:45

Jag har jobbat 14 timmar idag, slutade vid nio ikväll. Tröttare än tröttast, helt slut i hela kroppen, och trött själsligt av allt funderande.
Hur kan en människa förändras så totalt att han blir en helt annan, på bara några veckor?

Känner mig trött, ledsen och uppgiven. Ute faller regnet oupphörligt. Längtar tillbaka till sommaren, till den jag var då. Någonstans på vägen i den här korta men intensiva relationen tappade jag bort mig själv litegrann, och nu måste jag hitta tillbaka igen.

#relationer #destruktivrelation #totalförändrad #kärlekscrasch

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards