One in a million

Alla inlägg den 30 november 2020

Av Sarplaninac - 30 november 2020 19:20

Jag hade tänkt att byta däck på min skoda. Men först hade L o S stängt in alla däcken bakom halva hennes lägenhetsinredning i förrådet, ett jävla slit att få ut dem bara, sen hittade jag inte domkraften, fick ringa L som sa att den nog kanske var i stallet nånstans eller i huset.

Hittade den, i huset, men ingen hjulnyckel, och min skoda har en udda bult på varje däck som kräver en extra annan gäng dessutom. Frågade, L igen något irriterad vart fan är grejerna? Eh jag tror de är i min bil och jag e på jobbet. Fick ett raseriutbrott och fälgkorset flög iväg ? Sen hittade jag grejerna ändå, i stallet och i min bil under passagerarsätet.

Sen började det krångla, på riktigt. Domkraften sjönk ner i den mjuka vattensjuka marken, och jag fick inte på vinterdäcket på vänster fram.
Lade brädor under och släppte ner bilen utan däck. Då satt ju Domkraften fast istället under bilen. Hissade upp den igen, under med ett däck och så ner igen, ut med Domkraften och under med träplankor, in med domkraften igen och så börja om.

Hjulet gick inte att få på, hela skivan bakom hjulet där man ska skuva i hjulbultarna snurrade runt och jag blev halvt vansinnig innan jag fick till det, men med en känsla av att något var fel.

Bytte däck på andra sidan, lossade hjulbultarna på höger bak, hissade sen upp höger fram, och undrade varför i helvete bultarna inte var lösa. Sen kom jag på det.
När jag sen bytte höger fram, såg jag skillnaden och tog av vänster fram igen, konstaterade att det är en skruv som fattas på vänster fram i skivan, den har gått av i hålet och dessutom har metallen skadats och är inte slät som den ska vara.

Det slutade med huvudvärk och illamående, sen tog jag James, den gröna ännu sunkigare forden till jobbet... Och ringde en verkstad..

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards