One in a million

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2020

Ledsenheter

Av Sarplaninac - 23 oktober 2020 22:13

Lilly är sjuk, hon har slutat äta. Hennes livsgnista håller på att slockna och hennes ögon är ledsna. Jag orkar inte förlora en hund till. Det här året förlorade jag två hundar inom loppet av 3 månader.

Idag åkte vi till veterinären med henne, 5000kr kostade det att ta några prover och undersöka henne. Inte mycket klokare än innan för det, och till veckan väntar vidare utredning om det inte vänder. Hon är 12 år i passet, förmodligen mer i verkligheten.

När jag kom till jobbet på migrationsverket idag hade mitt skåp med städmaterial i brutits upp och det var tömt på allt. Jag har förlorat säkert 5000kr bara där, och sen allt besvär med att åka och handla nytt. Blev verkligen väldigt ledsen över detta, och synd om de snälla människorna där som nu inte får städat som de var så glada över.

Vi gick en promenad istället, jag sonen dottern och tre av hundarna. Det var en otrolig vacker och varm höstdag, ljuset var magiskt i skogen, och jag kände mig lycklig ändå, trots ledsenheterna just nu.

Imorgon kommer yngsta sonen, så härligt att ses igen, och till veckan kommer min kärlek.

#ledsenheter #aussie #kärleken #stulnagrejer #sjukhund

 
 
Anki

Anki

24 oktober 2020 06:28

Så ledsamt med Lilly ... hoppas verkligen hon kryar på sig och kan vara med ett tag till.
Det andra med ditt skåp gör mig såå arg! Varför bryta upp och stjäla städprylar?! Såå onödigt och så mycket besvär för dig.
Skönt att du ändå känner tillfredsställelse och lycka där i skogen. Tänker på dig! Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Sarplaninac

24 oktober 2020 06:39

Tack snälla du.
Kram

 
Ama de casa

Ama de casa

24 oktober 2020 10:53

Så tråkigt med Lilly och så oerhört dumt att vissa inte kan skilja på ditt och mitt! Man blir ju vansinnig när såna idioter har varit i farten...

Tur ändå att det finns ljusglimtar i tillvaron också :-)
Kram

http://amacasa.wordpress.com

Sarplaninac

24 oktober 2020 11:13

Ja det ljusa överväger :)
Kram

 
Ingen bild

Anna

24 oktober 2020 11:30

Fick en stöt i hjärtat när du skriver att Lilly inte mår bra.
Våra husdjur betyder verkligen mycket för oss.
Finns inte ord för dessa långfingrade idioter som inte kan låta
bli att stjäla.
Men tur du har lite framöver att glädjas åt.
Kram!

Sarplaninac

24 oktober 2020 12:15

Ja ledsamt. Men inte helt oväntat..
Ja dessa individer kommer tyvärr alltid att finnas, får ta med allt i bilen hädanefter
Kram

 
skogsnuvan

skogsnuvan

24 oktober 2020 19:29

Så tråkigt men fina hunden Hoppas att det ordnar sig. Du borde få leva i fred och glädje och kärlek nu för det är du värd.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Sarplaninac

24 oktober 2020 20:18

Tack snälla du
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarplaninac - Onsdag 24 april 22:18


Jag är så tacksam, över alla människor som bryr sig. Mitt x från Stockholm ringer och kollar hur jag har det, två kollegor från min sista arbetsplats ringer och skriver, frågar hur jag mår och tipsar om jobb. (Zavannah som liten. Vad fort det gick,...

Av Sarplaninac - Onsdag 24 april 14:17


Jag blev precis inkallad till intervju, för en fast tjänst, på fredag. Det gjorde mig glad. Och Stella i Danmark hon ville gärna vara min referens, och säga bra saker. Så jag är så tacksam.. Nu dricker jag kaffe med dottern och så ska vi gå ...

Av Sarplaninac - Onsdag 24 april 11:52


Jag somnar sent om natten, vaknar tidigt om morgonen, ibland redan klockan fem. Jag sover som mest, en slummer av 5 oroliga timmar. Jag kan inte ens märka tröttheten om dagen, min hjärna är ockuperad och den går på högvarv. Jag kan inte riktig...

Av Sarplaninac - Tisdag 23 april 23:25

Vi var 8 stycken på intervju. Både gemensam utfrågning och privat. Jag med mina 17 års erfarenhet stack ut, och tog plats, tänkte att ingenting känns svårt eller omöjligt efter Danmark. Det gick också bra, jag kan börja där som vikarie, och med all...

Av Sarplaninac - Tisdag 23 april 12:33


Jag är på väg till något jag aldrig deltagit i tidigare, en gruppintervju. Jag vet inte ens vad det är för något, och jag var tvungen Google det. Blev inte så mycket klokare av det. Vi ska alltså vara flera personer som kommer till intervju samtidi...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards