One in a million

Alla inlägg den 17 oktober 2020

Av Sarplaninac - 17 oktober 2020 18:19

Den där känslan, när man träffat någon intensivt under två veckor, och det känns sådär alldeles självklart, som om det alltid hade varit vi, och inte att vi precis träffats.

Fast en sanning med modifikation, vi har haft kontakt, till och från under några år, men aldrig mötts. Nu var det dags, och det blev en omedelbar crush, en match made in heaven, och en känsla av att komma hem, som jag inte kan förklara.

Hans fina hund. Även där blev det kärlek direkt vid första ögonkastet.

Saker och ting är inte alldeles helt okomplicerade, som det kan vara med livet självt ibland, men vi strävar båda mot samma mål, så jag känner att det kommer bli bra i slutänden.

Igår åkte han hem, men vi kommer snart ses igen, om mindre än två veckor..

Katterna växer, och de kommer fint överens med hundarna.

Jag jobbar och trivs väldigt bra med det. Livet är helt enkelt underbart, och allt arbete med mig själv har gett resultat. Jag lever det liv jag vill, och fullt ut, inte styrd på något sätt längre av det förflutna och dess trauman.

Jag både vill och vågar möta människor nu när jag mår bra, i alla sammanhang, och idag när jag städade på ett av migrationsverkets boenden, kom en kvinna ut och liksom förra gången började hon hjälpa mig att städa, sen kom hon ut med kaffe och en stol till mig, och på en blandning av knagglig engelska och nästintill obefintlig svenska försökte hon prata en stund med mig, och det mötet berörde mig på djupet i min själ.

Min kärlek, eller vad jag ska kalla honom för, byggde ihop portarna till mitt plank en dag när jag var på jobbet. :)) Och jag fortsätter att leva efter mina budord "Det bästa har inte hänt ännu" och "Det du ger energi växer"

#kärlek #livsglädje #livettillbaka #crush #hundochkatt #matchmadeinheaven

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards