One in a million

Alla inlägg under september 2020

Av Sarplaninac - 19 september 2020 09:35

God morgon!
Gråmulet men uppehåll ute, så jag funderar på att måla klart ena gaveln på stallet, fast just nu ligger Noah i mitt knä, med tassarna rakt upp och de där otroligt snälla ögonen fästa på mig :)

Jag var på ett nytt jobb igår för företaget, efteråt var jag rejält trött efter både veckans jobb inom vården och sen detta, jag ville bara lägga mig och vila men gick ändå ut jag och dottern med hundarna i skogen på varsin promenad, så totalt gick jag 1,5 mil igår och var hyfsat trött på kvällen sen.

Bara börja vänja mig vid att jobba hårt hädanefter och hoppas att min kropp klarar det, för Fkassan har tvärvänt och krånglar med mig på alla plan när jag nu börjat jobba, och de ser till att jag blir nästan utan pengar denna månad eftersom jag får lön först i slutet på nästa då jag jobbar på timmar, men jag har ju ändå jobbat lite så då får jag bara en fjärdedels ersättning denna månad från dem.

Dessutom baserar de halvtid enligt deras beräkningar på min fd tjänst som var 80%, men som jag inte har kvar, vilket då blir 40 procent, och om jag då jobbar 50 nu så är de mer än halvtid och de sänker min ersättning till typ ingenting. Logik tack???

Sen får jag bara jobba några timmar i taget, och det är fullkomligt orimligt att köra nästan 8 mil fram och tillbaka för några timmars jobb, så då har jag tagit längre dagar men med många lediga dagar emellan för återhämtning, men nej det gick inte heller, för då anses jag vara så frisk att jag kan jobba heltid dessa dagar och då blir de ingen sjukpenning.

Det är något riktigt sjukt med Fkassan som gör allt för att försvåra min tillvaro när jag vill börja jobba igen. Slutsats? Jag hade haft det bättre om jag fortsatt vara hetidssjukskriven.
Så nu tvingas jag alltså gå från 1,5 års sjukskrivning till heltidsjobb för att klara mig. Jag mår bra i nuläget, men frågan är hur länge jag kommer klara det innan det rasar igen och jag återigen kommer bli sjukskriven.

Av Sarplaninac - 17 september 2020 12:01

Nu är det strax jobb igen, men slänger in några rader här ändå, fast inget speciellt hänt, så ni vet att jag lever. :)

Var sjukt nära att krocka idag, då en skallig gubbe med cigaretten hängandes i mungipan, bara körde rakt ut framför mig från vänster och in på huvudled. I exakt samma ögonblick tittade jag precis ner på telefonen för att byta musik, och när jag lyfte blicken igen blev det tvärnit för mig så allting flög omkring i bilen, sen gav jag rökande gubben onda ögat när jag körde om honom och hoppades att han tappade glöden i skrevet och brände sig som straff för sin usla bilkörning.

(Obs skrivet med glimten i ögat och mycket drypande ironi, vi kan alla göra fel i trafiken.)
Ha en bra dag, det ska jag ha! :))

Av Sarplaninac - 16 september 2020 11:24

Bitarna faller på plats, en efter en och den sista idag då läkaren äntligen ringde och ordnade min halvtidssjukskrivning.

Neah och jag tog en morgonpromenad vid sjön. Trots att hon löper är hon superlydig. :) 

Dottern och jag ska ta en fika nu och sen gå med Noah. Sen väntar kvällsjobbet Livet är fortsatt toppen.

Av Sarplaninac - 15 september 2020 20:49

24 grader varmt, en solnedgång så magisk, och en känsla av sommar i luften.

Dottern tog initiativ till en promenad vid sjön, och jag blev riktigt glad över det.
Neah och Noah också.

Jag har haft en jättebra dag, och har städat kylen och storstädat duschen i mitt hus, efter Ängelholm, som också var riktigt bra och lyftande idag. :)


Av Sarplaninac - 15 september 2020 08:49

God morgon!
Ängelholm är det som gäller idag.
Jobbade kväll igår, och det känns så bra med jobbet igen.

Sol, kaffe, hundar, och livet som aldrig har varit bättre.

Av Sarplaninac - 14 september 2020 15:07

Mitt liv är helt enkelt underbart. Två härliga promenader med hundarna, i sol och 23 graders värme.

Pratade i telefon med min bästa vän, som alltid, och sen med någon annan, vilket gjorde mig glad. Ja jag vet, jag låter lite flummig, *ler* men jag skriver sällan eller aldrig ut allt jag tänker, känner och gör i mitt liv, det är förbehållet mig själv. :)

Konstaterade trasigt tak och läckage igår på mitt hus. Det är nödlagat tillsvidare, och nu ska jag jobba några timmar.

Av Sarplaninac - 12 september 2020 23:31

Han ser rätt nöjd ut va? Efter sin promenad.

Målade lite takbjälkar efter det, och drömmer om att ha råd med ett nytt takfönster.

Sen åt jag middag hos sonen och sambon, dottern och så deras pappa som är på besök.

Neah och jag gick i Markaryd imorse. Det var något speciellt där tydligen just idag, och det var människor, musik och hundar överallt, och alldeles perfekt träning för Neah, och mig :))

En fin dag. Känner mig nöjd..

Av Sarplaninac - 12 september 2020 11:30

Plötsligt stod han bara där, omgiven av ljus, på den lilla grusvägen i skogen.
Känslor av glädje och sorg trängdes i mitt bröst, och jag ropade Men det är ju Johnny.

Jag föll på knä framför honom, pälsen hade en glänsande lyster, och hans halsband var blått. Han såg så ung och frisk ut, så välmående, och jag slog armarna om honom, begravde mitt ansikte i hans päls och njöt av ögonblicket.

#sorg #rottweiler #rottis #mötemeddedöda #johnnyrottis

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Skapa flashcards