One in a million

Alla inlägg under september 2020

Av Sarplaninac - 27 september 2020 12:09

Igår kväll när jag körde hem från jobbet var det 18 grader varmt, och jag satt ute en stund när jag kommit hem, i den mörka ljumma kvällen och bara njöt av en av de förmodligen sista varma kvällarna i september

Idag visade termometern på 20 grader och promenaden blev ljuvlig.

Neah var lika lydig och fin som alltid, en riktig idealhund, helt perfekt och så lik min gamla schäfer till sitt sätt att vara.

Livsnjutare av stora mått :)
Känner mig lite piggare själv också efter 7,5km på morgonen.
Nu åker vi strax till Öxnevalla och katterna.

Av Sarplaninac - 27 september 2020 09:48

Varmt som en sommardag, jag och Noah tog en skogspromenad strax efter åtta på morgonen.

En närakoupplevelse :)

En känsla av sommar i slutet av september.
Jag har sovit den utmattades sömn, och vaknat med lite mer energi igen, men med tröttheten som en diffus baksmälla i kroppen.

Nu ska jag gå med Neah, sen ska vi åka och hämta katterna. Det är drygt 2 timmars körning dit.

Av Sarplaninac - 26 september 2020 22:12

Jobbet har gått bra, ännu en ganska lång dag avklarad.
Men ikväll kände jag den, den fullkomligt överskuggande allting annat, tröttheten.
Min hjärna blir rörig, blandar ihop och glömmer saker, feltolkar ord och intryck då den liksom stänger av temporärt när de blir för mycket.


Allting har gått jättebra, jag har inte gjort några misstag eller på något sätt gjort bort mig, men de sista dagarna har det blivit lite för mycket, och det här är en varning.

Nu ska jag inte jobba på flera dagar, så förhoppningsvis hinner jag återhämta mig igen.

Jag mår bra i mig själv, i grunden, allting är stabilt, men jag blir fort och ganska lätt uttröttbar efter 1, 5 års sjukskrivning..



Av Sarplaninac - 26 september 2020 09:16

Godmorgon!
Uppväckt av två glada aussier, till en morgon i höstens tecken.

Gråmulet och regnigt, inte ens hundarna är intresserade av att vara ute idag.

Det är snart jobb för mig igen, så jag gör inte direkt någonting mer än att sitta i soffan och se på Absentia och äta en låååååångsam frukost :)

Av Sarplaninac - 25 september 2020 22:51

Åh när man kommer hem efter en lång dag på jobbet, som avslutas med fyra mil mörkerkörning i ösregn, ständigt bländad av mötande bilister på vattenfyllda vägbanor, och så är mitt hus upptänt, och på bordet ligger detta, och ett paket glutenfria croissanter i frysen.

Min underbara son igen. Och det gjorde min kväll och värmde långt in i hjärtat.

Av Sarplaninac - 24 september 2020 21:52

Kom hem nöjd med dagen men ganska slutkörd. Pratade med Zarah en stund i telefonen, och sedan blev det soffläge och säsong 2 av Absentia.

Stella katt har levererat på musfångarfronten på sistone, och gåva nummer ett låg imorse på golvet i tvättstugan, nummer två strax utanför ytterdörren, och nummer tre hittade jag i duschen nu ikväll..

På söndag kommer Sam och Saga hem. Med tre katter i huset borde det alltså vara i det närmaste musfritt framöver :))

Nu är det sweet Dreams här, jobbet som undersköterska väntar imorgon eftermiddag och innan dess ska jag ha hunnit med både hundar och hus.

Av Sarplaninac - 24 september 2020 12:05

Check på den. Nu hem och vända sen mot nästa jobb.

Det var fuktigt och höstlikt imorse när jag åkte,men vackert ändå, för jag älskar hösten och känslan av att den är i antågande.

Av Sarplaninac - 24 september 2020 07:23

Tidig morgon, gryning utanför mitt fönster efter en natt på soffan.
Slapp höra mössen krafsa och springa i väggarna, men istället hörde jag en mus förtvivlade skrik i natten, när Stella tog den.

Noah är trött, hela natten har han och syrran försökt trängas med mig på soffan.

Det verkar ha lugnat sig med löpet nu, så de får vara tillsammans under uppsikt någon vecka till.
Noah är så lugn när han får vara med henne, de har ju tillbringat varje sekund tillsammans sedan de föddes, och tycks vara oskiljaktiga.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Skapa flashcards