One in a million

Alla inlägg den 28 september 2020

Av Sarplaninac - 28 september 2020 20:44

Åh jag bara älskar den här låten med Anna Ternheim sedan första gången jag hörde den.

A från Gotland ringde ikväll, vi pratade bort 1,5 timme, och jag förflyttades tillbaka i tiden, till Gotland och Fårösund och en av de lyckligaste perioderna i mitt liv.
Jag saknar honom ofta, morgnarna i hans kök, uppflugen på någon av de gamla trästolarna, ett bord överbelamrat med svartvita bilder från förr, en katt, kaffe, och en del tårar ibland, och samtal om allt, mellan himmel och jord. Jag skulle vilja sitta där igen, vrida tillbaka tiden för ett ögonblick.


Saga och Sam finner sig tillrätta, hundarna också, och allting går min väg.

Av Sarplaninac - 28 september 2020 11:36

Natten blev lugn, hundarna fick nosa och hälsa på kattungarna sen tog jag med dem upp och stängde in dem hos mig så katterna fick röra sig fritt i huset.

Noah är som väntat mest nyfiken och respektfull, Neah lite mer vild och på, men Saga är en härligt kaxig liten tjej och fräser ifrån rejält och sätter båda hundarna på plats så de hamnar på bakhaserna och tittar med respekt på henne.
Sam är lite mindre kaxig, som sin mamma Stella, men även han säger ifrån.

Idag blir mest en dag då alla ska bekanta sig med varandra och vänja sig vid det nya i tillvaron.

Min telefon och kamera håller alldeles på att ge upp så det får bli lite mer bilder ikväll hoppas jag.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards