One in a million

Direktlänk till inlägg 21 september 2020

Musmorgon i köket

Av Sarplaninac - 21 september 2020 13:40

Jag vaknade redan vid fem imorse och funderade på hur jag ska klara min ekonomiska situation. Jag kom inte fram till någon lösning, man gör sällan det tidiga morgnar eller sena nätter.
Trots det somnade jag visst om ändå, och väcktes strax innan sju av hundarna.

Kände mig trött och omotiverad, gick in i köket för att sätta på kaffet, och där hade mössen party.

Mitt i kattmaten sitter den och äter, helt obekymrad av min närvaro, med en blick som sa Jaaa, ville du nåt eller?
Jag slog knytnäven i bänken, den tittade på mig med sina snälla ögon, och först efter andra gången, kilade den iväg, rakt framför mina fötter och den odugliga katten som var under köksskåpen i jakt på möss, märkte ingenting.

Jag står fan inte ut, jag vill inte möta detta varje morgon, men jag vill inte ha ihjäl dem heller. Tycker inte om att döda djur som bara är hungriga och vill ha mat.
Har satt igen där det går, men huset är gammalt och fullt av hål och gångar antagligen, så jag får väl bli vän med mössen gissar jag, betrakta dem som några i mängden av alla mina djur här på gården..

 
 
Amisa

Amisa

21 september 2020 14:56

Konstigt att mössen går in trots att du har både katt och hund? Är du säker på att Stella är en katt?
:)

Kan du inte skaffa en sån grej man sätter i väggkontakten och som avger ljusfrekvenser mössen tycker är jobbiga att höra?

Hoppas det snart ordnar sig med det ekonomiska så du inte behöver oroa dig över det!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Sarplaninac

21 september 2020 15:02

Ja jag börjar undra om inte Stella är en förklädd mus som bjuder in mössen på natten till köksparty :))
Kan prova med sån elektrisk mot möss, men det funkade inte i mitt förra hus..
Men snart kommer två katter till, hoppas de är lite bättre jägare
Kram

 
Ama de casa

Ama de casa

22 september 2020 10:54

Alltså... Möss är himla söta, men inomhus vill jag inte ha dom. Just nu pågår myrornas krig här hemma, men myror är betydligt mer lätta att dräpa än möss :-)

Ha det bra!

http://amacasa.wordpress.com

Sarplaninac

22 september 2020 11:09

Instämmer helt med dej :)
Lycka till med myrbekämpningen

 
Ingen bild

Björn

22 september 2020 16:15

Kan du inte fånga mössen i burfälla som du sedan åker långt bort coh sedan släpper ut dem ur. Att släppa dem nära hemmet är meningslöst för då är de snart tillbaka igen.
Här finns två katter och mus på vinden och i väggarna (ingen annanstans tyvärr 😉) en tid under hösten sedan blir det lugnt.
Skulle de komma in i själva bostadsutrymmet skulle två katter snart göra pinan kort för dem.

Kram

Sarplaninac

22 september 2020 21:50

Jo funderar på det, så slipper jag döda dem. Känns bättre så.
Jag har ju Stella katt, men hon är ganska lat, däremot kommer två kattungar flytta in hos mig också den 27 september så med tre katter i huset borde det väl vara hyfsat musfritt :) ha ha
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarplaninac - Tisdag 23 april 23:25

Vi var 8 stycken på intervju. Både gemensam utfrågning och privat. Jag med mina 17 års erfarenhet stack ut, och tog plats, tänkte att ingenting känns svårt eller omöjligt efter Danmark. Det gick också bra, jag kan börja där som vikarie, och med all...

Av Sarplaninac - Tisdag 23 april 12:33


Jag är på väg till något jag aldrig deltagit i tidigare, en gruppintervju. Jag vet inte ens vad det är för något, och jag var tvungen Google det. Blev inte så mycket klokare av det. Vi ska alltså vara flera personer som kommer till intervju samtidi...

Av Sarplaninac - Måndag 22 april 22:25

Idag har jag fikat med Siri, i tre timmar. Supertrevligt. Hon är en sån fin människa med ett stort hjärta och en lite lätt ironisk humor som jag bara älskar. Sen gick jag 6 kilometer i skogen med Zavannah. Snön föll och det var 2 grader isande kal...

Av Sarplaninac - Måndag 22 april 09:07

Godmorgen efter ännu en natt utan sovemedicin. Det säger någonting tycker jag.. Från gårsdagens kvallsrunda med Zavannah. Det är så vackert nu.. Idag ska jag träffa Siri, en bekant från min sista arbetsplats i Sverige, innan jag tog beslutet at...

Av Sarplaninac - Söndag 21 april 19:46

Jag har varit till Markaryd med dottern. Hon har bjudit på pizza och vi har handlat på jysk. Sen gick vi i skogen med Zavannah. Överkast för 70kr styck. Tyvärr fanns bara två. Behöver två till. Det ska vara som skydd i soffan mot hundhår och sand ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards