One in a million

Alla inlägg den 19 september 2020

Av Sarplaninac - 19 september 2020 19:56

Har Neah godissök därinne? Utan mig, såg Noah ut att tänka när han tittade in genom fönstret och såg Neah leta.
Han fick leta sen han också..

Annars har jag tvättat all klädsel på soffan, målat klart takbjälkar, målat klart ute på stallgaveln ovanför carporten, och även målat ett lager på Beckans gamla bord.

Och givetvis vänt upp och ner på huset :))
Lagat middag, diskat, tvättat, bäddat rent, och ja, nu är jag lite trött. En dusch och sen soffläge på det. Glömde ju, en plåt med fröknäcke står i ugnen just nu.. :))

Av Sarplaninac - 19 september 2020 09:35

God morgon!
Gråmulet men uppehåll ute, så jag funderar på att måla klart ena gaveln på stallet, fast just nu ligger Noah i mitt knä, med tassarna rakt upp och de där otroligt snälla ögonen fästa på mig :)

Jag var på ett nytt jobb igår för företaget, efteråt var jag rejält trött efter både veckans jobb inom vården och sen detta, jag ville bara lägga mig och vila men gick ändå ut jag och dottern med hundarna i skogen på varsin promenad, så totalt gick jag 1,5 mil igår och var hyfsat trött på kvällen sen.

Bara börja vänja mig vid att jobba hårt hädanefter och hoppas att min kropp klarar det, för Fkassan har tvärvänt och krånglar med mig på alla plan när jag nu börjat jobba, och de ser till att jag blir nästan utan pengar denna månad eftersom jag får lön först i slutet på nästa då jag jobbar på timmar, men jag har ju ändå jobbat lite så då får jag bara en fjärdedels ersättning denna månad från dem.

Dessutom baserar de halvtid enligt deras beräkningar på min fd tjänst som var 80%, men som jag inte har kvar, vilket då blir 40 procent, och om jag då jobbar 50 nu så är de mer än halvtid och de sänker min ersättning till typ ingenting. Logik tack???

Sen får jag bara jobba några timmar i taget, och det är fullkomligt orimligt att köra nästan 8 mil fram och tillbaka för några timmars jobb, så då har jag tagit längre dagar men med många lediga dagar emellan för återhämtning, men nej det gick inte heller, för då anses jag vara så frisk att jag kan jobba heltid dessa dagar och då blir de ingen sjukpenning.

Det är något riktigt sjukt med Fkassan som gör allt för att försvåra min tillvaro när jag vill börja jobba igen. Slutsats? Jag hade haft det bättre om jag fortsatt vara hetidssjukskriven.
Så nu tvingas jag alltså gå från 1,5 års sjukskrivning till heltidsjobb för att klara mig. Jag mår bra i nuläget, men frågan är hur länge jag kommer klara det innan det rasar igen och jag återigen kommer bli sjukskriven.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards