One in a million

Alla inlägg den 3 september 2020

Av Sarplaninac - 3 september 2020 09:50

Igår var en både bra och dålig dag.
Bra för att jag gick mitt andra pass på jobbet, träffade många trevliga människor och det kändes så kul att vara tillbaka i jobb igen.

Dåligt var att magen krånglade igen, först natten innan jag skulle upp och börja sju, och sedan på morgonen. Så en stund var det väldigt osäkert om jag skulle kunna ta mig till jobbet överhuvudtaget, men jag lyckades, mot alla odds, men det blev en hel dag utan att knappt våga äta och inte dricka något. Jag petade försiktigt i maten, och åt några små tuggor bara.

(Fina jeans jag fick i ett paket igår av min bff) Tusen tack.

Så igår kväll vid sjutiden på kvällen, väntade två hundar på mig och sin promenad. Den slutade inte lyckligt. Jag åkte till vad jag nu i snart 1,5 år har trott var mitt paradis på jorden, släppte hundarna som busade glatt, hörde plötsligt ljudet av en traktor i skogen, kallade in hundarna och kopplade dem, ställde mig vid sidan av stigen och vinkade glatt åt mannen i traktorn som stannade maskinen, öppnade rutan och skrek åt mig att detta var hans mark, här hade jag absolut inget att göra och definitivt ingen tillåtelse att släppa mina hundar. Började ifrågasätta var jag bor och varför jag var här.

Jag blev så snopen av denna vrede har spydde ut över mig, att jag först inte fick fram ett ljud, och han bara fortsatte gapa i samma otrevliga ton, sen satt han demonstrativt kvar i traktorn, stirrade på mig och vägrade åka därifrån.

Jag sa att du kan ta och åka härifrån nu, mina hundar är kopplade och jag ska gå till min bil nu. Han satt kvar och stirrade på mig, skakade sen på huvudet och körde därifrån.

Så  fruktansvärt otrevligt, och det är andra gången en sk markägare här i Skånes fagerhult hoppar på mig utan att jag har vare sig stört, eller misskött mig på något sätt. Jag har full koll på mina hundar, de är lydiga och fina, har aldrig rusat fram till någon eller ställt till med någonting.

Jag var lite ledsen igår, min idyll här omkring börjar få sig lite törnar, men det ska ändå inte fortsättningsvis få definiera min tillvaro. 

Men nu ska jag sätta mig i bilen och köra till Helsingborg för att kolla på ett eventuellt jobb för företaget.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Skapa flashcards