One in a million

Alla inlägg under augusti 2020

Av Sarplaninac - 11 augusti 2020 00:39

Äldsta sonen var lite överdimensionerad för gummibåten :))) som nog mer var tänkt för barn, och han satt i båten fylld med vatten.
Tur det var riktigt varmt i vattnet, och båda grabbarna badade sen också.
Själv testade jag att paddla runt i den, ganska mysigt faktiskt, även om det mer kändes som en badmadrass än en båt.

Ingen fisk ikväll heller. Sjön måste vara tom på fisk helt enkelt.

Av Sarplaninac - 10 augusti 2020 13:01

Stella och Sonen.

Lika hett väder idag, men med inslag av åska och lite välbehövliga skurar.

Bilder från gårdagens golf. Otroligt kuperad och vacker bana.
Vattenhålet blev räddningen :)

Idag har det blivit en dag på soffan framför HBO. Är inte direkt imponerad av just den kanalens utbud, men ibland så händer det faktiskt att jag hittar något sevärt även där. Trust me, är vad jag ser på nu.

Vi har även köpt en villavagn till dottern, och bokat datum för transport hit.
Ska bli kul att göra iordning till henne.

Ikväll blir det fiske om åskan försvinner.

#villavagn #katt #åska #stella #hbo #

Av Sarplaninac - 10 augusti 2020 00:27

God natt från Stella katt :)

#katt #stella #livetpålandet

Av Sarplaninac - 9 augusti 2020 21:01

Känslan när man kommer hem efter en lång dag med golf, som avslutades med pizza, och fem mils körning och finner att hundarna har ätit glas, från en låda med skräp som jag ställt bort, och någon annan ställt ner. :((

Blev tvungen köra 2 mil till Markaryd och köpa sparris, hoppas att det hjälper, och sen 4 km promenad i skogen med dem när temperaturen äntligen sjunkit under 30-strecket.

Är sjukt trött just nu, nyss hemkommen från Markaryd. Hundarna åt glatt upp sparrisen, så nu är det bara hålla tummarna.

Av Sarplaninac - 9 augusti 2020 14:10

På slingrande vägar, genom böljande landskap körde vi hit.

Det är 30 grader och jag undrar hur jag ska klara 18 hål :)

Sonen tvekar inte..

En golfkeps och mängder med vatten kanske räddar mig från solsting, ha ha.

Av Sarplaninac - 9 augusti 2020 11:43

Haft det underbart i Varberg :) men nu är det dags att köra hemåt har lovat sonen 18 hål golf i Tönnersjö.

Den här trevliga killen träffade jag igår.
Han charmade mig rejält. En mix av springer spaniel och Australien Shepherd.

När jag ändå var i Varberg så passade jag på att köra till Öxnevalla också och hälsa på kattungarna en liten stund. Ljuvligaste fina.

Main coon är ju helt underbara katter. Vill ha, måste ha liksom..

Av Sarplaninac - 8 augusti 2020 12:23

Sov till strax innan nio, gick ut med min kaffemugg och mötte dagen som redan var hetare än hetast, och slog emot mig som en vägg av värme, likt den vedeldade bastun på Lacka, när jag öppnade dörren. 31 grader idag.

Idag ska jag till Varberg. ;))

Bilder från gårdagen vid sjöarna. Ingen fiskelycka, bara ett bottennapp och ett förlorat drag.
På återseende.. Tills dess, ha en härlig dag!

Av Sarplaninac - 7 augusti 2020 18:00

Sonen och jag körde till sjörundorna, med tanken att gå en kortare runda med Neah, kolla in fiskeställen, och sen pröva fiskelyckan lite.

Vi försökte följa ett grönt spår, märkligt uselt utmärkt, och den tänkta korta rundan blev istället 6 km lång.

Neah tycks tåla värmen väldigt bra faktiskt, sin päls till trots, mycket bättre än sonen och jag, och hon traskade på med oförvitlig energi.
Ett dopp i sjön blev det givetvis för henne också.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards