One in a million

Alla inlägg under augusti 2020

Av Sarplaninac - 13 augusti 2020 18:28

Idag har vi golfat. Jag har varit deltidscaddie :)) och släpat på en tung bag under den stekande solen. Nio hål blev det bara idag.

28 grader idag också. Just nu dricker jag vin i skuggan, väntar på lite svalare tider för att ta ut Noah på en promenad. Neah fick sin imorse.

Igår avslutade vi kvällen genom att klättra upp på taket. Där satt vi sida vid sida på taknocken till mitt hus, med hela den mäktiga stjärnhimlen ovanför oss, den kompakta tystnaden, och jag med ett glas vin i handen. Mäktigt, svårt att sätta ord på så att det verkligen ger rättvisa åt känslan.

Idag är det exakt på dagen 6 månader sedan Grånos, min älskade Becky somnade in. Så nära men ändå så långt borta. Tid, en märklig sak. Det känns som igår, fast ändå, ljusår sedan.

#stjärnhimmel #mäktigt #magiskt #sittapåtaket #sexmånader #caddie

Av Sarplaninac - 13 augusti 2020 09:26

Efter att ha varit på apoteket i Örkelljunga och blivit mer eller mindre ruinerad av bravecto till alla hundarna, varför måste det vara så sanslöst dyrt just i Sverige? så körde vi till Den magiska sjön igen.

Det var alldeles stilla, solen gassade från molnfri himmel, när vi pumpade upp och sjösatte våra små båtar, sen gled vi ut i allt det vackra.

Vi paddlade ganska långt idag, rundade öar och lite mer vatten, med siktet inställt på en ö som sonen hade valt ut.

Båten var fullastad, min vän ringde, och halvliggandes på rygg i båten, med telefonen klämd mellan axel och öra, samtidigt som jag paddlade, pratade jag en kort stund med henne. När vi lade på råkade jag sätta på Spotify, och Kjell Höglunds Hotell intim, ekade plötsligt ut över sjön. Sonen och jag såg på varandra och skrattade, det var ganska magiskt.. :) "Svagt mycket svagt hörs Glenn Miller spela, från ett öppet fönster nerifrån"

Vi angjorde ön. Denna var bättre än den förra vi besökt. Sjön är otroligt långgrund, och långt runt om varje ö är det så man nästan tar i botten med gummibåtarna, men denna var lite som en havsklippa, djiupt direkt runt om.

Saft och mariekex, barndomsminnen av solvarma klippor och sandstränder, den lilla ekan och min pappa i solljuset ute i skärgården. Svanviken, mariekex och saft efter bad i det egentligen alldeles för kalla vattnet, och den timrade lilla stugan, doft av tång, och nät fyllda med fisk när de bryter vattenytan, skimrande glittrande kroppar.

Vi fiskar. Sonen kastar och får med en gädda upp till vattenytan, innan den släpper och försvinner ner i djupet igen.
Jag metar, ser på flötet som guppar där på ytan, utan att något mer händer.

Vi tar en paus från fisket. Paddlar runt en annan ö, och allting är bara sådär överjordiskt underbart som det kan bli. Fullkomligt magiskt, och jag vill frysa ögonblicket, förbli i det..

#överjordiskt #magiskt #sjön #paddla #lycka #kärlek #mariekex #fiske

Av Sarplaninac - 12 augusti 2020 11:15

Goooood morgon sen klockan åtta då Neah väckte mig.

Stellas sterilisering /kastrering var väldigt lyckad. Hon är en helt annan katt nu, och märkligt lik världens minsta kattras singapura, med sina 2 lätta kilon.

#katt #stella #livetpålandet #singapura #minikatt #steriliserakatt

Av Sarplaninac - 12 augusti 2020 00:06

Jag plockade undan i köket och diskade upp, sen tog jag soppåsen och gick ut.
Himlen alldeles full av stjärnor, mörkret och tystnaden kompakt.
Jag blev ståendes och blickade upp mot vintergatan, kände energin flöda mot mig, genom mig, en stjärna föll över himlavalvet, ritade ett glödande streck i natten.

Sonen och jag låg på rygg i båtarna , flöt omkring i solen med våra blickar riktade upp mot himlen.
Kvällen var magisk och vi ville att den aldrig skulle ta slut.

Till slut var klockan halv sju och vi tvingades bege oss hem ändå. Hundarna skulle ut i skogen och jag behövde handla mat, så det blev en sväng till Markaryd.

Hundpromenad med Noah och Neah, avslutades sen med ost och kex hemma i soffan och Stella mitt emellan oss.

Av Sarplaninac - 11 augusti 2020 17:17

Vi körde bort till en av alla sjöar här, pumpade upp leksaksbåtarna och gav oss ut.

På den första, närmsta lilla ön lämnade vi våra telefoner och fiskegrejerna, sen paddlade vi runt öarna och bara njöt av solen som värmde, närheten till vattnet, och det finaste sällskapet man kan ha.

Efter ett tag började båtarna vika sig märkligt på mitten, ha ha, luften började helt klart gå ur dem, och jag fick fort paddla till land och hämta pumpen. Sen ut till ön och Sonen igen.

Det här är ljuvligt, det är terapi, meditation sa min vackra son, och jag blundade och vände ansiktet mot solen och vinden, fullkomligt samstämmig med sonen. Det är dessa dagar man minns.

Vi sitter fortfarande på ön i kvällssolen. Svischandet när han kastar ut draget, vindbyarna som drar förbi lite då och nu, solen som värmer, och så tystnaden, det enda som hörs är när draget träffar vattenytan.

Av Sarplaninac - 11 augusti 2020 14:23

Glass är gott, tycker Noah och Neah.

Ängelholm avklarat. Nu åker vi till någon av alla sjöarna.
Vad som sen händer där, får vi se :)

#aussie #australienshepherd #hundglass #glasshund #skånesjöar

Av Sarplaninac - 11 augusti 2020 10:47

Då var det dags för Ängelholm igen då.

#ängelholm #livetpålandet

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Skapa flashcards