One in a million

Alla inlägg under augusti 2020

Av Sarplaninac - 26 augusti 2020 23:50

Dagen avslutades med en härlig runda i skogen, strax innan det mörknade.

Sweet Dreams

Av Sarplaninac - 26 augusti 2020 15:12

Så blev det lite hastigt bestämt bara sådär att jag ska köra till Varberg nu alldeles strax.
Neah och Noah följer med.

#varberg #Neah #Noah #australienshepherd

Av Sarplaninac - 26 augusti 2020 12:52

En lite gråmulen höstdag, med solglimtar i revorna, som då och då uppstår i allt det grå.

Två hundpromenader, sen har jag fyllt på vatten och mat hos hönsen, och lagat stuvade makaroner åt mig själv. Barnsligt gott :) och enkelt, och billigt.

Jag har landat i hösten, och i mig själv, det stora lugnet efter sommarens turbulenta men galet roliga tillvaro, har infunnit sig, tanken är ren och klar, alla sinnena skärpta.
Det är dags för ett nytt kapitel i mitt liv, nya steg framåt.

#landatihösten #nyasteg #nyttkapitel #lugnet

Av Sarplaninac - 25 augusti 2020 23:51

Säger God natt med en
"gammal" bild från tidigare i somras, Långnos och vännerna Neah och Noah.

Alltså de där tre, de är så söta ihop att jag dör sötdöden.
Längtar efter Långnos, det gör vi alla tre.

#långnos #australienshepherd #sötdöden #längtan

Av Sarplaninac - 25 augusti 2020 12:28

Idag är det äntligen bättre, näst intill bra faktiskt.
Solen lyser, vinden är hård i byarna, en känsla av höst i hög och klar luft.

Jag tycker om hösten, välkomnar den, en känsla av lugn sprider sig i mitt bröst när mörkret lägger sig över husen allt tidigare om kvällarna, och ödsligheten tar vid.

Det går fortfarande att plocka blåbär och gula kantareller i skogarna runtomkring.

#älskarhösten #höstfeeling #mörkret #ödsligheten

Av Sarplaninac - 23 augusti 2020 23:03

Inte bättre, trots promenader i skogen med hundarna, och skonkost för magen. Varenda steg jag tog gjorde ont, men jag stretade på, envist i förhoppningen att det kanske skulle gå över. Det gjorde det inte.

Hittade gula kantareller och blek taggsvamp. Ljuset var överjordiskt idag, ett magiskt skimmer vilade över skogen.

Skogen var något utöver det vanliga idag mellan regnskurarna och åskan.
Det var bara jag som inte var särskilt magisk, men imorgon är en annan dag, och mår jag inte bättre måste jag åka till sjukhuset igen.

#gallstensanfall #australienshepherd #skogen #magiskt #gulakantareller

Av Sarplaninac - 23 augusti 2020 13:19

Jag är fortfarande inte bra, har ont över gallan och kan inte äta något utan att få mera smärtor.

Det var uppenbart ett riktigt gallstensparty i torsdags.
Mitt besök har åkt hem, och efter en magiskt trevlig helg, förutom magen då, så är jag återigen ensam i huset med hundarna, och regnet som faller. Och mina funderingar på om jag kommer kunna köra till Stockholm och segla sen, eller inte.

Får se vad som händer under kvällen.

#gallstensparty #smärtor #villsegla #ensamigen

Av Sarplaninac - 22 augusti 2020 14:36

Ute på en av alla ljuvligt mysiga öar.

Sol, vatten, finaste sällskapet. Kan det bli bättre?

#sol #finastesällskap #utepåön #paddla

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards