One in a million

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2020

När aussierna haft party

Av Sarplaninac - 29 augusti 2020 21:35

Jag började dagen med en morgonpromenad med Neah i dunkla skogen.

Jag har ett delikat problem med henne, faktiskt ett riktigt ilandsproblem, hon går fot med mig ständigt genom hela promenaden, utan att jag bett henne om det.. Helt självvalt.

Så här ser det ut när vi går och hon är lös, hon är alltid lös i skogen, för hon viker ju inte av en tum från min sida.
Jättetrevligt, och jag har ju jobbat med henne sedan dag ett för att det alltid ska vara roligt, trevligt och mycket beröm och godis när man håller sig nära mig.

Men jag kanske inte riktigt räknade med detta. Jag berömmer henne, hon går iväg en halvmeter, sen är hon tillbaka vid min sida igen, väntar på beröm och gärna en liten godisbit. Ibland är hon så mycket framför fötterna att jag snubblar över henne. Så jag köpte en boll, hennes favoritleksak, och tänkte att vi kunde leka och busa lite i skogen, så hon inser att även om det är bra att vara nära mig, så behöver hon inte gå fot..

Resultatet? Hon hämtar gladeligen bollen, släpper den vid mina fötter, och fortsätter sedan gå fot :))

Sonen, sambon och jag åkte till Ikea i Älmhult. En riktig skräckupplevelse, där var det som om ingen corona fanns och aldrig funnits, det där med 50 personer max på en plats, här kändes det snarare som 1500 och det var människor överallt. Vi skyndade oss att hämta det vi skulle, sen fort därifrån.

När vi kom hem hade hundarna haft kul. Tur att jag vet hur de beter sig när jag lämnar dem, och därför stängde in dem i en av alla stora boxar i stallet, tillsammans med en fin säng och en fotpall som Becky alltid sov på, mat, vatten och ben.
Möttes av förödelse igen. Nästa gång blir det bara spån eller halm i boxen.. Och vatten såklart..

Köpte ljus på Ikea, givetvis, och nu har jag tänt i hela mitt vackra hus. Även satt upp enkla billiga spotlights jag köpt för länge sen, på mitt sovloft, de kan byta färg till vad du känner för med ett tryck på fjärrkontrollen. Just nu kände jag mig blå. :))

En lampa för 99 kr över mitt matbord. Såg även en vansinnigt snygg vinröd/mörkröd färg på en soffa. Det går ju att byta klädsel på min stora divansoffa, så finns den färgen är den given när jag byter framöver.

Noah ser ut sådär när han gärna vill smaka mina kex jag äter i soffan.

Köpte även en svampkorg på secondhand i Strömsnäsbruk och lite ljuslyktor.

Magen håller än, men jag är försiktig med vad jag äter och dricker nu.

#älskarhösten #höstfeeling #mörkret #aussie #aussieparty #ikea #gåfothunden

 
 
Amisa

Amisa

30 augusti 2020 00:14

Tja, när du inte var hemma var det väl någon annan som tog över rollen som flockledare? Någon som är lite busigare än du? Är det inte Noah som brukar hitta på bus ibland?

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Sarplaninac

30 augusti 2020 07:41

Jag tror att de är siblings in crime liksom, och lika bra båda två på att hetsa varandra till fanstyg.
Trevlig söndag

 
Anki

Anki

30 augusti 2020 07:28

Härliga Neah ... så det kan bli.
Ja, Hundarna ser ut att ha haft en riktig fest - tur att du har möjlighet att låta dem vara i en box och inte inne i huset när du måste åka ifrån dem :) Så mysigt med alla ljusen!
Ha en fin dag!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Sarplaninac

30 augusti 2020 07:40

Ja, verkligen. Har prövat att lämna dem inne, och min soffa fick sig en omgång och jag blev inte glad över det.
Så stallet funkar bra. Utan madrass..
Kram

 
skogsnuvan

skogsnuvan

30 augusti 2020 10:25

Hoppas att du klarar magen. Det är ju hemskt att ha magplågor. Vilket stök dom lyckats få till dina hundar. Nu börjar kvällarna bli mörka och det är snart dags att tända ljus. Får du ha ljusen ifred för hundarna. Jag kan bara ha värmeljus i lyktor för katten är på allt som flämtar och glimmar. Det djuren de djuren.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Sarplaninac

30 augusti 2020 12:00

Ja magen håller, än.. Nej alltså jag får passa ljusen noga för både hundarna och katten. Men mysigt är de med ljus i höstmörkret

 
Ama de casa

Ama de casa

30 augusti 2020 11:21

Ja du... Du har verkligen ett något annorlunda "fotproblem"... ;-)
Jösses vad dom hade ställt till!
Vi passerade IKEA i Murcia på vår senaste tripp och jag skulle vilja in dit och handla (och äta korv). Men inte i dessa dagar. Förutom att det alltid brukar vara mycket folk så har dessutom Murcia haft en del utbrott, så det får vänta på bättre tider.

Ha en fin söndag!

http://amacasa.wordpress.com

Sarplaninac

30 augusti 2020 12:01

Ja gud det var första och sista gången Ikea innan corona är över.
Trevlig söndag

 
Ingen bild

Anna

30 augusti 2020 12:46

När man vet att det kan gå livat till så är det bra att
du har möjlighet att" förvara" dom i boxar.
Du har fått så fint och ordnat och så mysigt med ljusen.
Skönt att det magonda håller sig borta.
Kram!

Sarplaninac

30 augusti 2020 14:35

Ja verkligen, så tråkigt att få saker sönderbitet i huset. Toppen med stallet då :)
Jag älskar hösten, just för alla ljus man kan tända i mörkret
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarplaninac - Torsdag 25 april 22:46

Allting går fint, vi tar det stille roligt. Lång promenad med Zavannah och sen kort minirunda med charka och Zavannah. Nu blev det så ikväll att dottern sover med Zavannah och Zaray och jag fick äran med Zaharah. Tänkte först dottern ville det, m...

Av Sarplaninac - Torsdag 25 april 14:25

Jesus christ, Zavannah är helt op ad køre, hon vill leka och far fram som en bulldozer, tackar charkan som säger ifrån gång på gång. Nu har jag delat på dem, och också rådfrågat uppfödaren som är duktig på alla raser. Han skrattade lite åt att t...

Av Sarplaninac - Torsdag 25 april 11:44

Vi väntar i bilen, jag och dottern, på mötesplatsen vi avtalat. Han kommer med hunden strax efter 12. Han skulle ändå denna väg för att lämna kullsyskonet till min, fast lite längre upp I landet, och erbjød sig därför att lämna henne på vägen. Fick...

Av Sarplaninac - Onsdag 24 april 22:18


Jag är så tacksam, över alla människor som bryr sig. Mitt x från Stockholm ringer och kollar hur jag har det, två kollegor från min sista arbetsplats ringer och skriver, frågar hur jag mår och tipsar om jobb. (Zavannah som liten. Vad fort det gick,...

Av Sarplaninac - Onsdag 24 april 14:17


Jag blev precis inkallad till intervju, för en fast tjänst, på fredag. Det gjorde mig glad. Och Stella i Danmark hon ville gärna vara min referens, och säga bra saker. Så jag är så tacksam.. Nu dricker jag kaffe med dottern och så ska vi gå ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards