One in a million

Alla inlägg den 29 augusti 2020

Av Sarplaninac - 29 augusti 2020 21:35

Jag började dagen med en morgonpromenad med Neah i dunkla skogen.

Jag har ett delikat problem med henne, faktiskt ett riktigt ilandsproblem, hon går fot med mig ständigt genom hela promenaden, utan att jag bett henne om det.. Helt självvalt.

Så här ser det ut när vi går och hon är lös, hon är alltid lös i skogen, för hon viker ju inte av en tum från min sida.
Jättetrevligt, och jag har ju jobbat med henne sedan dag ett för att det alltid ska vara roligt, trevligt och mycket beröm och godis när man håller sig nära mig.

Men jag kanske inte riktigt räknade med detta. Jag berömmer henne, hon går iväg en halvmeter, sen är hon tillbaka vid min sida igen, väntar på beröm och gärna en liten godisbit. Ibland är hon så mycket framför fötterna att jag snubblar över henne. Så jag köpte en boll, hennes favoritleksak, och tänkte att vi kunde leka och busa lite i skogen, så hon inser att även om det är bra att vara nära mig, så behöver hon inte gå fot..

Resultatet? Hon hämtar gladeligen bollen, släpper den vid mina fötter, och fortsätter sedan gå fot :))

Sonen, sambon och jag åkte till Ikea i Älmhult. En riktig skräckupplevelse, där var det som om ingen corona fanns och aldrig funnits, det där med 50 personer max på en plats, här kändes det snarare som 1500 och det var människor överallt. Vi skyndade oss att hämta det vi skulle, sen fort därifrån.

När vi kom hem hade hundarna haft kul. Tur att jag vet hur de beter sig när jag lämnar dem, och därför stängde in dem i en av alla stora boxar i stallet, tillsammans med en fin säng och en fotpall som Becky alltid sov på, mat, vatten och ben.
Möttes av förödelse igen. Nästa gång blir det bara spån eller halm i boxen.. Och vatten såklart..

Köpte ljus på Ikea, givetvis, och nu har jag tänt i hela mitt vackra hus. Även satt upp enkla billiga spotlights jag köpt för länge sen, på mitt sovloft, de kan byta färg till vad du känner för med ett tryck på fjärrkontrollen. Just nu kände jag mig blå. :))

En lampa för 99 kr över mitt matbord. Såg även en vansinnigt snygg vinröd/mörkröd färg på en soffa. Det går ju att byta klädsel på min stora divansoffa, så finns den färgen är den given när jag byter framöver.

Noah ser ut sådär när han gärna vill smaka mina kex jag äter i soffan.

Köpte även en svampkorg på secondhand i Strömsnäsbruk och lite ljuslyktor.

Magen håller än, men jag är försiktig med vad jag äter och dricker nu.

#älskarhösten #höstfeeling #mörkret #aussie #aussieparty #ikea #gåfothunden

Av Sarplaninac - 29 augusti 2020 10:00

Igår bröt min mage ihop igen, på allvar. Okej, inte smärta över gallan den här gången, men jag gjorde misstaget att först äta en pizza, och sedan dricka ett glas vin på kvällen.

Magsmärtorna från helvetet bröt ut, med våldsamma kramper, och jag sprang mellan sängen och badrummet under större delen av natten, däremellan var jag mest en liten flämtande, kvidande hög som kallsvettades och vred mig i plågor så sängkläderna hamnade i en skrynklig hög i mitten av sängen, och håret blev ett tovigt trassel.

(Bild på Saga och Sam, som kommer i slutet av september.)

Magen har inte varit bra sedan senaste gallstensfallet, och jag misstänker att det är något annat också, vilket bekräftades igår då jag inte längre kan äta vad jag vill eller dricka någon alkohol alls.
Avvaktar till måndag, annars får det bli ett besök på vårdcentralen.
Just nu är det lugnt i alla fall..

#magsmärtor #helvetesnatt

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Skapa flashcards