One in a million

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2020

Handikappad, skuldsatt och utsatt

Av Sarplaninac - 28 augusti 2020 09:31

God morgon efter en natt med bra sömn.
Regnet har oavbrutet öst ner sedan jag gick upp, och inte ens hundarna visar något intresse att vara ute.

Själv får jag lust att fortsätta göra iordning mitt hem inne, såna här dagar.

Men jag har också en hel del pappersarbete som väntar på mig, kommunen jag bor i anser för andra månaden i rad och trots överklagan, att min handikappade dotter inte ska ha en krona att leva på vare sig till mat eller hyra, trots flera intyg från hennes läkare. Det är väldigt ledsamt alltihopa, och de brott hon blivit utsatt för, där fick vi precis besked att allting läggs ner, det går trots utpekande av gärningsmännen, inte att binda till brotten.

Kvar står min dotter, skuldsatt och utsatt.

Det är tur att jag ändå mår såpass bra, trots min sjukskrivning, och mina egna svårigheter, att jag kan hjälpa henne med all byråkrati och alla överklaganden.
För man ska definitivt inte vara en utsatt ung kvinna, med utvecklingsstörning och ha blivit utsatt för brott, och förvänta sig någon hjälp av samhället. Nej det vill till att man har familj som vill och orkar slåss för ens sak.

Men jag tänker inte låta det nedslå mig. Inte heller ska det få ta min nyvunna glädje över livet, och den balans jag funnit i tillvaron. Jag kommer fortsätta fokusera på det som är bra, för det du ger energi växer, som bekant, samtidigt som jag kommer fortsätta skicka in överklagan på överklagan och vägra acceptera att man behandlar en utsatt människa på det här viset.

#utsatt #skuldsatt #handikappad #brottsoffer #överklaga

 
 
Amisa

Amisa

28 augusti 2020 10:07

Tråkigt att din dotter blivit så hårt utsatt, jag hoppas att det ändå till slut löser sig på något sätt!

Fortsätt hålla humöret uppe och jag hoppas att din dag blir bra trots allt strul!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Sarplaninac

28 augusti 2020 10:48

Tack :)
Jag kommer inte ge upp, det ska bli bra.
Ha en fin dag

 
wiper

wiper

28 augusti 2020 14:04

Vi skulle behöva lite mer regn här men nu är det lite kallare i alla fall. Hundarna ser ut att ha det bra därinne i ruskvädret.

Det är ju skamligt att inte din dotter får hjälp. Att bli utsatt för brott dessutom. Så sorgligt!. Vart är vårt samhälle på väg? Det har blivit hårt och kallt. Dessutom har klyftorna ökat till 1930-talsnivå.

Hoppas verkligen att det går att ändra beslutet så rättvisa skipas

Stor varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Sarplaninac

28 augusti 2020 15:20

Tack fina du
Kram

 
Anki

Anki

29 augusti 2020 09:46

Förstår absolut inte hur kommunen tänker - och inte rättssamhället heller. Tur att du mår bra och orkar stötta henne. Jag hoppas verkligen allt ordnar sig till det bästa!
Styrkekramar!

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Sarplaninac

29 augusti 2020 09:47

Tack
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarplaninac - Torsdag 28 mars 11:34

Så är vi på båten och gör den klar till säsongen. Det är noget av en värre röra..kaos.. Zavannah är med, såklart.. Men helt underbart att vara här, att fixa med båten. Nu kan man riktigt märka den, nästan ta på den, segelsasongen är här;) ...

Av Sarplaninac - Torsdag 28 mars 07:08


Godmorgen. Sov nyss så otroligt gott, när en liten vildhund plötsligt for upp I sängen och väckte mig brutalt.. ;) Jag gick upp och tog ut henne på en morgonkiss på tomten. Fem minuter senare.. Så nu sitter vi här med kaffet, jag och kæresten oc...

Av Sarplaninac - Onsdag 27 mars 18:45


Det kom en present och överraskning med posten idag. Namn till Zavannahs sele. Från hennes underbara uppfödare. Tusen tack ;) Jag blev så glad. ...

Av Sarplaninac - Onsdag 27 mars 00:14

En fin dag, med sol och väldigt mycket vår. Så vackert att det nästan gör ont. En lång tur med Zavannah. Sen soffan.. och film. Kæresten lagade flæskestegsandwich, något av de bästa jag vet, och vi såg på 3 body problem. En fantastisk sci-f...

Av Sarplaninac - Tisdag 26 mars 23:44

Modern är full av vrede, hon sliter och knuffar den sanslöst berusade 15 årigen. När hon kommer till den branta trappan, tar hon henne i fötterna och släpar henne efter sig. Det hörs ett dunkande ljud varje gång hennes huvud slår i trappstegen, det...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Skapa flashcards