One in a million

Alla inlägg den 28 augusti 2020

Av Sarplaninac - 28 augusti 2020 18:59

Jag trotsade regnet och gick ut i skogen med hundarna.
Regnet föll utan uppehåll, och hundarna var vilda av glädje och jagade varandra mellan träden.

Blöta men nöjda hundar somnade på golvet och i soffan.

Körde sedan till Örkelljunga för lite inköp. Borste och kam till hundarna, och en Amarone till mig.

Igår höll jag på länge för att reda ut tovor i Neahs päls bakom öronen, och insåg att jag behövde både bättre redskap men även börja borsta igenom dem en gång om dagen, för att förebygga att pälsen tovar ihop sig.

Efter det pallade vi upp villavagnen lite mer och pratade lite om vad som behöver göras, sen bjöd sonen och sambo på pizza.

Nu är jag hemma igen och ska ta ett glas Amarone och prata med min bff i telefon.
Skål. :)

Av Sarplaninac - 28 augusti 2020 09:31

God morgon efter en natt med bra sömn.
Regnet har oavbrutet öst ner sedan jag gick upp, och inte ens hundarna visar något intresse att vara ute.

Själv får jag lust att fortsätta göra iordning mitt hem inne, såna här dagar.

Men jag har också en hel del pappersarbete som väntar på mig, kommunen jag bor i anser för andra månaden i rad och trots överklagan, att min handikappade dotter inte ska ha en krona att leva på vare sig till mat eller hyra, trots flera intyg från hennes läkare. Det är väldigt ledsamt alltihopa, och de brott hon blivit utsatt för, där fick vi precis besked att allting läggs ner, det går trots utpekande av gärningsmännen, inte att binda till brotten.

Kvar står min dotter, skuldsatt och utsatt.

Det är tur att jag ändå mår såpass bra, trots min sjukskrivning, och mina egna svårigheter, att jag kan hjälpa henne med all byråkrati och alla överklaganden.
För man ska definitivt inte vara en utsatt ung kvinna, med utvecklingsstörning och ha blivit utsatt för brott, och förvänta sig någon hjälp av samhället. Nej det vill till att man har familj som vill och orkar slåss för ens sak.

Men jag tänker inte låta det nedslå mig. Inte heller ska det få ta min nyvunna glädje över livet, och den balans jag funnit i tillvaron. Jag kommer fortsätta fokusera på det som är bra, för det du ger energi växer, som bekant, samtidigt som jag kommer fortsätta skicka in överklagan på överklagan och vägra acceptera att man behandlar en utsatt människa på det här viset.

#utsatt #skuldsatt #handikappad #brottsoffer #överklaga

Av Sarplaninac - 28 augusti 2020 00:14

Bilder från en promenad idag, jag, dottern och aussierna.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Skapa flashcards