One in a million

Alla inlägg den 16 augusti 2020

Av Sarplaninac - 16 augusti 2020 23:13

Kvällspromenad i vackra omgivningar.

Grusvägar, i mitt hjärta alltså.. Tänk att jag bor här, på denna magiska plats.

#magiskt #skogen #skåne #grusvägar #inthemiddleofnowhere

Av Sarplaninac - 16 augusti 2020 20:51

Vi körde till Store sjö, sonen, sambon, dottern och yngsta sonen.
Där paddlade vi på den spegelblanka och magiskt vackra sjön, vi badade också allihopa och sen fikade vi på stranden.

Inget bildbevis på mitt badande idag, ha ha, men sonen kom simmande två gånger när jag paddlade, och välte min båt, så jo jag fick bada, ha ha, sen simmade vi runt lite också och yngsta sonen simmade en lång sträcka ut till en av öarna.

Hemma sen gjorde vi kalkon i ugn, en typ thanksgivingvariant, fylld med godsaker, och tillbehör. Så tuppen på bilden klarade sig, ikväll :) och förmodligen kommande kvällar också då han är en ledartupp, högst i rang och mycket bra med hönsen samt social och vänlig mot människor. Han heter Olof förresten.

Vi satt på min stenlagda uteplats och avnjöt kalkonen, omgivna av alla höns och tuppar som nyfiket iakttog oss.

En riktig idyll. Jag har ett så otroligt underbart liv helt enkelt. Tacksamhet och lycka. Det har inte alltid varit så, och jag har kravla mig upp från botten många gånger och verkligen fått kämpa hårt för att nå hit.

#tacksamhet #kämpathårt #lycka #underbartliv #livetpålandet #skogen

Av Sarplaninac - 16 augusti 2020 09:28

Tranorna ropar i den något svala morgonen.
Jag sitter med mitt kaffe och vaknar långsamt, pratar i telefonen med min själsfrände forever.

Hundarna trängs i fåtöljen med mig, allting är som vanligt, och jag funderar på en dröm jag hade inatt, och tänker att jag aldrig varit så sann mot mig själv någonsin i mitt liv som nu. Det känns fantastiskt.

#sannmotdejsjälv #morgonkaffe #själsfrände #aussie #australienshepherd

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards