One in a million

Alla inlägg den 15 augusti 2020

Av Sarplaninac - 15 augusti 2020 22:10

Vi avslutade dagen med en sväng till woodlands och lite golf.

När vi kom hem var klockan halv nio och det var dags för Neahs kvällspromenad.

Hon är lika lydig och följsam, som Noah är stökig och raka motsatsen.
Hon tassar fint vid min sida, oavsett om hon är kopplad eller lös, tittar ständigt på mig, beredd att göra det jag säger, väntar på ett eventuellt kommando.

Älskar båda hundarna lika mycket, men just nu är Neah den mest lättsamma. Noah är som en stökig tonåring full av hormoner.

Det blev hyfsat långt idag, och nu har jag satt mig ute i mörkret med ett glas vin som belöning.

#vin #golf #aussie #australienshepherd #följsamhund

Av Sarplaninac - 15 augusti 2020 10:42

Tog en tidig morgonpromenad med Noah efter att han först väckt upp mig redan halvåtta, och jag sedan fick morgonkaffet i halsen när min granne drog igång sitt byggprojekt med såg och bankande redan 0745 en lördagsmorgon.

Detta är andra gången de väsnas tidigt på helgerna, i övrigt är de tysta och stör inte, så jag hoppas detta är rena engångsföreteelser och att bygget snart är färdigt.

Så istället för att irritera mig gick jag ut med hunden och tränade. På vägen mötte jag en annan granne, han berättade om får och lamm som eventuellt är till salu här och nu till ett bra pris.

Jag bad honom kolla upp det och återkomma. Finns de kvar så överväger jag allvarligt att köpa dem.:))

Ännu ett steg i riktning mot självhushållning och så kan jag se om hundarna duger till att valla med.
Fortsättning följer..

#får #fårbonde #självhushållning #vallning

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards