One in a million

Alla inlägg den 5 augusti 2020

Av Sarplaninac - 5 augusti 2020 22:41

Mörkret faller utanför mitt fönster, en känsla av, eller kanske mer en föraning, om höst infinner sig, trots den ljumma kvällen.

Jag sitter uppkrupen i soffan, äter nybakat fröknäcke och tänker på Grånos, min älskade Becky.
Så många ensamma kvällar vi tillbringat i just den här soffan, i varandras sällskap. Jag med mitt fröknäcke, hon med sina tuggben, under de långa höst och vintermånaderna, när frosten ritade vackra mönster på det tunna glaset, och stjärnorna gnistrade ovanför oss.

Allting har stillnat omkring mig, kaoset har lagt sig och själen landat i fullkomlig balans, i harmoni med universum och dess energier.

Man måste må bra för att våga må dåligt. En sanning med modifikation, men ändock, ett uns av sanning.

Minnen kommer till mig, gör entré på min teaterscen, en kort sekvens, för att sedan passera revy ut i natten, och jag ser på dem, möter dem alla med blicken stadig och ett öppet sinne.

Efteråt blir jag starkare. För var gång, lite till.

Besöket hos, Saga och Sam blev inte av idag. Det blev uppskjutet.
Så jag tog mitt metspö istället, åkte och fiskade med familjen. Lät mig hypnotiseras med blicken fäst på det guppande flötet, tystnaden och det stilla regnet som föll.
Ingen fisk, men själslig harmoni. Inte så illa det heller.

Imorgon ska katten Stella kastreras. 0840 ska vi vara där. Jag som vanligtvis oftast inte ens är vaken vid den tiden.

Hundpromenader, och en kväll med film och bananpannkakor hos son och sambo.
En fin avslutning på en fin dag.

#bananpannkakor #minnenasteaterscen #skriva #läkande #minnen #inrestyrka #öppetsinne #detförflutnasperrong

Av Sarplaninac - 5 augusti 2020 00:49

Det förflutna. Likt en film spelas det upp för mitt inre, om och om igen, sekvenser ur mitt liv, minnen som kommer upp till ytan, och samtidigt, en känsla av att tiden springer ifrån mig, den flyr, och kvar står jag på det förflutnas perrong och ser hur tåget försvinner i fjärran.










Det blev ingen fisk idag, bara två motsträviga hundar som inte ville vara med.

Det här är Sam, Stellas unge i sitt fosterhem.

Filmkväll hos sonen och sambon.

Och sen Neah tätt intill. Balsam för själen, ett milt lugn som sprider sig, och värmen i bröstet.

Ett bra samtal i Ängelholm idag, och jag är starkare än någonsin. Vart ska det sluta?

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Skapa flashcards