One in a million

Direktlänk till inlägg 22 juli 2020

Som bäst när jag är sämst

Av Sarplaninac - 22 juli 2020 19:38

Jag läste min gamla blogg inatt, och slogs som alltid, av känslan att jag skriver som bäst när jag mår som sämst.
Genom orden kom jag så nära Grånos, jag var där, i all min sorg och smärta. Kontrasten mot nu kunde inte vara större.
Varför faller allting så platt när det är bra?

Jag drömde, röriga drömmar, vaknade med vemodet i kroppen, en fot kvar i det förflutna.

Knastrande grusvägar, Neah och sol, sonen vid min sida.
Möten med människor och hundar, flyktiga samtal i samförstånd  En känsla av att beträda för mig okänd mark, och jag kan aldrig mer gå tillbaka till det som var igen. 

 
 
Ama de casa

Ama de casa

23 juli 2020 11:21

Jag brukar också gå tillbaks och läsa gamla blogginlägg ibland. Men jag är nog ganska jämn i måendet för det har typ alltid varit tramsinlägg oavsett vad som hänt.

http://amacasa.wordpress.com

Sarplaninac

23 juli 2020 11:37

Ha ha tramsinlägg :)) ja jag har ju varit deprimerad i perioder så här har det varit lite mer berg och dalbana..

 
Ingen bild

Anna

23 juli 2020 11:27

Du är en fantastisk människa som kämpar på med allt.
Tänk bara när du kom till huset som du tog tag i grejade
och slet och all din kärlek till din fina hundar.
Må så gott önskar jag dig!

Sarplaninac

23 juli 2020 11:36

Tack snälla du för de orden.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarplaninac - Torsdag 28 mars 18:03

När vi hade arbetat på båten i några timmar, hämtade vi hamburgare på hamngrillen, och så avnjöt vi det ombord. Sen var det läge för en morfar, en lille lur.. Vi sov en liten stund i en av hytterna. Ingen av dem är färdig, men vi fann en filt och ...

Av Sarplaninac - Torsdag 28 mars 11:34

Så är vi på båten och gör den klar till säsongen. Det är noget av en värre röra..kaos.. Zavannah är med, såklart.. Men helt underbart att vara här, att fixa med båten. Nu kan man riktigt märka den, nästan ta på den, segelsasongen är här;) ...

Av Sarplaninac - Torsdag 28 mars 07:08


Godmorgen. Sov nyss så otroligt gott, när en liten vildhund plötsligt for upp I sängen och väckte mig brutalt.. ;) Jag gick upp och tog ut henne på en morgonkiss på tomten. Fem minuter senare.. Så nu sitter vi här med kaffet, jag och kæresten oc...

Av Sarplaninac - Onsdag 27 mars 18:45


Det kom en present och överraskning med posten idag. Namn till Zavannahs sele. Från hennes underbara uppfödare. Tusen tack ;) Jag blev så glad. ...

Av Sarplaninac - Onsdag 27 mars 00:14

En fin dag, med sol och väldigt mycket vår. Så vackert att det nästan gör ont. En lång tur med Zavannah. Sen soffan.. och film. Kæresten lagade flæskestegsandwich, något av de bästa jag vet, och vi såg på 3 body problem. En fantastisk sci-f...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Skapa flashcards