One in a million

Alla inlägg under juni 2020

Av Sarplaninac - 5 juni 2020 18:07

Alla är jätteglada :)

Av Sarplaninac - 5 juni 2020 10:19

Bilbesiktningsmannen påpekade det trasiga positionsljuset och sa att den inte kommer gå igenom och undrade om jag ville hoppa över besiktning och slippa betala för något som ändå inte går igenom.

Min huvudvärk bara tilltog, men jag tackade för erbjudandet, tog min skoda och körde iväg, till närmsta verkstad, frågade om de kunde byta lampan åt mig.

Ja jag kan egentligen men huvudvärken gjorde mig handlingsförlamad och bara tanken på att köra och köpa en lampa och sen byta i regnet gjorde mig matt. Så verkstan bytte den på stående fot och i samma ögonblick :) sen körde jag tillbaka till besiktningen och frågade om jag kunde gå emellan och vänta på en lucka.

Efter bara en kort stund tog han in min bil, och resultatet ser ni ovan. Jättebra service, tack till både verkstad och besiktning i Örkelljunga:))
Och heja mig, som lyckades vända mig själv och morgonens tråkiga start, så att det blev bra till slut..

Av Sarplaninac - 5 juni 2020 08:44

Man kan lugnt säga att jag kunde hålla mig för skratt när regnet öste ner över mig och bilen, där jag stod och monterade ner hundburen inför besiktningen. Huvudvärken bultade innanför tinningarna och Borderline satt på ena axeln och skrattade i mitt öra, och sen kastade den sig över hela mig likt regnet som aldrig slutar falla, och jag kände vreden byggas upp som en tsunami.

Nu är jag på besiktningen och kom på att jag glömt byta en trasig lampa, så förmodligen går det inte igenom nu heller..

Ska samla ihop mig och mitt humör efter det här, det var bara ett tillfälligt bakslag, ingen kan vara glad och på topp ständigt, och jag borde ha fixat buren igår.
Men i kväll får jag finaste besöket så då är allt glömt ändå..

Av Sarplaninac - 4 juni 2020 22:50

Tiden flyr, och vi med den.
Idag har jag hämtat mina proffsgrejer för fönsterputs, och gissa vad jag gjort hemma sedan resten av eftermiddagen.

Jag älskar att putsa fönster, har jobbat med det under några år i mitt liv, och är om jag nu får säga det själv, ha ha, ganska bra på det.

I övrigt en solig men blåsig dag, bitvis lite kylig.

Tomten är numer städad och klippt :)

Och på kvällen gick jag två promenader, en med dotter och Noah, sen ensam med underbara Neah. Ser ni hennes leende?

Ute ökar vinden och valparna har lagt sig hos mig, tätt intill. Lilly sover med dottern.
Imorgon bitti ska skodan ombesiktas, så nu är de god natt för min del.

Av Sarplaninac - 3 juni 2020 19:24

Kvällen är fortfarande varm allting är förtrollande vackert.
Neah vid min sida.

Jag har inte känt en sån lycka och inre frid på åratal, och jag njuter av varje sekund, minns att vårt liv här på jorden bara är en blinkning i universum, en millisekund i evigheten.

Av Sarplaninac - 3 juni 2020 14:54

Jag skulle egentligen leta efter min uppblåsbara räddningsväst som har legat i någon kartong sedan jag sålde senaste segelbåten för mer än ett år sedan, men istället fann jag ett album, fullt av gamla minnen.

Jag  brorsan och pojkarna i Sandhamn.

Jag i huset där jag bodde som liten.

Fiske i skärgården, utanför Skarprunmarn, min barndoms ö.

Mina tre barn, innan den fjärde kom.

Hårdingen :))

Jag och syrran.. Jag är den lilla

Jag igen..
Och liksom min bror sa när jag skickade bilder till honom, "Vart tog åren vägen"
Ja det undrar jag också...

Räddningsvästen hittade jag tyvärr inte, och jag ska upp till Stockholm och segla till veckan. Jag och valparna kör nog upp redan på söndag, och det ska bli så kul, jag ser verkligen fram emot att få känna vind i seglen igen.

#skärgård #skarprunmarn #varttogårenvägen #minnen

Av Sarplaninac - 3 juni 2020 08:13

Ljuvlig morgon återigen, med fågelsång och sol, kaffe på altanen, omgiven av hundar, katt och höns.
Jag kan lika gärna kopiera inlägg från föregående morgon :))

Två av bilderna är från igår, i väntan på åskan som aldrig riktigt kom.

Nu väntar vi istället, och räknar ner till fredag, då Långnos och min bästa vän kommer hit.

Av Sarplaninac - 2 juni 2020 16:49

25,5 grader varmt. Vi väntar på åskan som långsamt dundrar in över oss.

Fåglarna har tystnat, vinden stillat, och allting liksom håller andan i väntan på den stora urladdningen. (Ungefär som när jag blir arg ;))

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Skapa flashcards