One in a million

Alla inlägg under juni 2020

Av Sarplaninac - 9 juni 2020 17:21

Gått en promenad med dessa två.

Sol och 23 grader. Livet är bra fantastiskt skönt just nu. Allting i balans till både kropp och själ, medvind, ett med universum och dess lagar. Jag är ödmjukt tacksam över livet.

Av Sarplaninac - 9 juni 2020 09:21

God morgon från idyllen i skogen.
Den vita hunden, Lucky har flyttat hem igen. Han kom imorse med sonen.

Han har varit min i 7 år tidigare, så vi känner varandra, har delat mycket genom åren.
Idag är han 11,5 år gammal, och liksom Lilly med sina 12 år en pensionär :)

Jag ska försöka få ihop honom med valparna, vi får se hur det går.

Av Sarplaninac - 8 juni 2020 22:40

Glömde bilnyckeln på taket under kvällspromenaden i skogen. Tur man bor på en lugn plats. Den låg kvar där så fint på taket när jag kom tillbaka.

Av Sarplaninac - 8 juni 2020 07:40

God morgon!
Här sitter jag med min kaffe i solen som vanligt, och njuter av morgonen.
Igår hade vi regn, hagel och en rejält dundrande åska ända fram till läggdags. Hundarna och jag tillbringade kvällen i soffan framför tvn.

Jag har haft lite ekonomiska problem(underdrift) ända sen jag blev sjukskriven. Sista veckorna har det varit lite extra Besvärligt utöver de vanliga, men istället för att ligga sömnlös på natten och grubbla, har jag stretat på som vanligt med livet och upprepat i mitt inre att Det kommer lösa sig, jag vet det" och vilat i tanken, känslan och förvissningen.

Imorse när jag vaknade så hade det löst sig. Nej jag har inte vare sig vunnit pengar eller ärvt, inte heller något överflöd, men ganska precis den summa jag behöver för att fortsätta hanka mig fram till jag snart börjar jobba igen.

Så Tack!! Det gjorde verkligen min dag och skapar ännu mer positiv energi hos mig.

Och PS.. Ni vet ju att jag fått grannar, och de har varit här nu ganska mycket och tydligen många personer, men jag har knappt hört ett ljud från dem. Så ja jag är så glad att inse att jag hade helt fel i mitt negativa tänk, det jag hade innan jag ändrade mig och programmerade om min hjärna ;))

Solig Kram till den som vill ha! Och glöm inte att det bästa inte har hänt ännu.

Av Sarplaninac - 7 juni 2020 15:39

Trötta hundar efter att vi vinkat av Lååååååångnos och min vän.

Tomheten som uppstår när de åkt. Saknar dem redan. Vi har så sjukt kul i allt vi gör.

Av Sarplaninac - 7 juni 2020 09:37

God morgon!
Här har varit full fart, skogspromenader med hundarna och sen som alltid när min bästa vän är här, inredning av mitt hus.

Vi flyttade in mitt svarta bord och skruvade ihop det. Noah hjälpte till.

Sen körde vi till Hyllinge och köpte färg till takbjälkarna. Vi började måla en av dem och här syns resultatet. Jättefint tycker både jag och vännen, och jag är helnöjd. Bara resten kvar då.. :)

Jag har skjutit fram min segling i Stockholm, för att dottern fått en jätteviktig läkartid på onsdag, och det går inte att skjuta på den då hon behöver hjälp NU, helst igår eller förra året egentligen, men man får vara glad över det som är.

Jerry trivs här i skogen med valparna. Han är så himla vacker och ståtlig, och han är min gamla hund,som bodde med mig tidigare.

Nu ska jag ta tillvara tiden fram till de ska åka hem i eftermiddag.

Av Sarplaninac - 6 juni 2020 09:43

God morgon!
Vaknar till ösregn idag, men vad gör det när man har finaste sällskapet :))

Hundarna är bästa vänner med Lååååååångnos.

Fick en present av min bästa vän och Lååååååångnos igår. En tavla, med det finaste budskapet.

Av Sarplaninac - 5 juni 2020 21:46

En ljuvlig runda. Mina unghundar kom fint på inkallning trots bus och fullt ös med Jerry. Jag är så stolt över dem och det jobb jag lagt ner på dem så här långt.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Skapa flashcards