One in a million

Alla inlägg den 28 juni 2020

Av Sarplaninac - 28 juni 2020 08:33

Strax efter åtta var kaffet klart och jag tog min bok, en av de rosa muggarna full med zoegas, mörkrostat, och gick ut och satte mig i den tidiga morgonen.

Hönsgården var full av skator och när jag och hundarna kom ut drabbades de av full panik och kunde inte finna samma väg ut igen som de tagit sig in.

Jag satte hundarna i hundgården och öppnade upp allt som gick åt de skräckslagna fåglarna. Skatorna var panikslagna, gång på gång flög de med sin blåskimrande fjäderdräkt rakt in i nätet, föll sen ner på marken och flämtade med vidöppna näbbar så att hela den lilla fågelkroppen skakade, och en av dem rev upp ett sår ovanför näbben som blödde.

Till slut lyckades jag få ut dem ur hönsgården och lugnet lade sig över gården.

Tranorna som bor i skogen här bakom ropade, tupparna gal sitt nyfunna hesa kuckeliku inne i hönshuset, och ja, en nästan helt vanlig morgon här :)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards