One in a million

Alla inlägg den 25 juni 2020

Av Sarplaninac - 25 juni 2020 23:51

Min och Neahs kvällspromenad.
Två uggleungar landade på en gren ovanför våra huvuden och satt där och iakttog oss när vi gick förbi.

Ögonblicket var magiskt. Hela skogen är full av magi.

Solens sista strålar mellan träden, ljuset, ett förunderligt sken.

Sida vid sida gick vi in i ljuset, lät det omsluta oss i sin helande sfär.

Av Sarplaninac - 25 juni 2020 12:25

Tidig förmiddagspromenad, Noah och jag.
Bort t från solens brännande hetta, in i skogens mossiga, gröna dunkel.

Vi finner knappt svalka ens mellan träden och under lövkronornas tak.

När vi kommer tillbaka är klockan tio och termometern i skuggan visar 24 grader.

Av Sarplaninac - 25 juni 2020 09:19

God morgon!
Uppväckt redan 0650 av Neah, och när Neah väcker dej då är det för att hon verkligen måste ut, annars sover hon gärna till efter åtta på morgnarna.

Ännu en ljuvlig morgon mötte mig i dörren när jag nyvaken gick ner och släppte ut hundarna.
Fågelsång och värme, fast dagen knappt börjat och prognosen säger att det visst ska bli 30 grader idag.

Hönsen har återgått till sitt stumma läge igen. Kanske är det hettan som får deras strupar att torka ihop så inga kuckeliku kommer ut och Sonen säger att vi förmodligen har köpt stumma höns ;))

Idag ska jag göra ingenting. Eller jag ska försöka åtminstone. Min kropp har sagt ifrån i några dagar nu att den behöver vila lite, och jag vet bättre än att försöka köra över den..

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards