One in a million

Alla inlägg den 21 juni 2020

Av Sarplaninac - 21 juni 2020 23:25

Byggt plank två sektioner, städat huset, tvättat flera maskiner, gått med hundar i skogen och slutligen, tagit in hönsen för kvällen, städat kattlådan, duschat, kollat om tomatplantorna behövde något vatten, bäddat rent i min säng, hjälpligt torkat av två smutsiga valpar, och nu äntligen får jag lägga mig ner. Blir tidigt ikväll.

Lilly skrattade i skogen.

En fruktsallad som belöning och en kort stund framför tvn och viaplay.

Tvättat upp mina gotlandsfiltar som jag brukar ha i soffan som skydd mot smutsiga och blöta hundar.
Ja jag har inte hunnit måla klart takbjälkarna, det kommer ständigt annat emellan. Även bordet vid soffan ska målas om..

Nu är det God natt här. Sweet Dreams

Av Sarplaninac - 21 juni 2020 14:34

Jag har en kärlek i mitt liv, eller jag har flera, faktiskt ganska många om jag tänker efter.
Men just nu har jag en fyrbent i åtanke. Han heter Noah, och där jag är, där är han.

Åker jag iväg utan honom, hemska tanke, följer han mig till dörren ut till carporten, sen väntar han tålmodigt där tills jag kommer tillbaka.
Han ligger tryckt mot min rygg hela natten, och trots att det egentligen är alldeles för varmt för honom, så ligger han ändå kvar där och flåsar så att hela sängen hoppar och jag muttrar "Gå ner Noah" , men inte fasen gör han det. Han är verkligen extra allt, så full av kärlek.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards