One in a million

Direktlänk till inlägg 31 maj 2020

Vilodagen

Av Sarplaninac - 31 maj 2020 23:11

Kvällen är ljum, tystnaden kompakt, jag kan nästan ta på den, där jag står i mörkret vid Johnnys grav.
Lyktan lyser fortfarande, och våra år tillsammans passerar revy i mitt inre. Jag önskar honom en god natt och går in.

Golv klart. Nu återstår finjusteringar och sen möblering. Och jag ska göra takbjälkarna och trappan mörkare, mer som golvet.. Eller kanske svarta.

Idag har varit en vilodag, en dag för eftertanke, på rygg i en hängmatta, med en bok av papper, en riktig äkta bok.

Hönsen har gått fritt på gården. Här är dock bara 3 av 14.

Vi har grillat korv jag och dottern. Sen har jag faktiskt planterat om lite tomatplantor och kupat potatisen. Handlat har vi också gjort.
Nu är dagen slut för idag, men imorgon väntar en ny, och "det bästa har ännu inte hänt." :))

 
 
Amisa

Amisa

1 juni 2020 00:30

Vilket mysigt hus ni verkar ha! Är det gammalt?

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Sarplaninac

1 juni 2020 07:11

Ja det är ganska häftigt och en aning ovanligt. Det är mitt hus som jag bor i och renoverar. Dottern har det andra mer vanliga :) Vet inte hur gammalt det är faktiskt, det följde med det andra huset på gården på köpet liksom

 
Ama de casa

Ama de casa

1 juni 2020 11:33

Vad bra det blev med golvet! Duktiga du! :-)
För att vara en vilodag så tyckte jag att du gjorde rätt mycket i alla fall :-)

Ha en fin start på sommaren!

http://amacasa.wordpress.com

Sarplaninac

1 juni 2020 12:41

Ja så kan det nog vara, :)) fast med mina mått mätt var det en riktig slappardag
Kram

 
Ingen bild

Leffe

1 juni 2020 22:55

Inredningstips.Vänta med Bjälkar o Tak.Fixa Fönstren så de går ihop med Golvet.Fönstren kan bli snygga,kontrasterande mot vit vägg och vita fönstersmygar.Du har nu en mörk botten.En vettig grundregel är ljusare uppåt.Svart uppe trycker ihop rumsvolymen. Väntar med spänning på nästa sändning. :-)))

Sarplaninac

2 juni 2020 06:59

:)) Ah tack för tipsen, alltid välkommet.

 
Anki

Anki

2 juni 2020 06:24

Det blev verkligen fint, det nya golvet! Bra jobbat!
Vilodag ... med en del att göra ... ja tar man det i sin egen takt så kan man kanske kalla det vilodag :)
Önskar dig en ny fin dag!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Sarplaninac

2 juni 2020 07:00

Tack :)
Ha en fin dag
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarplaninac - Torsdag 25 april 14:25

Jesus christ, Zavannah är helt op ad køre, hon vill leka och far fram som en bulldozer, tackar charkan som säger ifrån gång på gång. Nu har jag delat på dem, och också rådfrågat uppfödaren som är duktig på alla raser. Han skrattade lite åt att t...

Av Sarplaninac - Torsdag 25 april 11:44

Vi väntar i bilen, jag och dottern, på mötesplatsen vi avtalat. Han kommer med hunden strax efter 12. Han skulle ändå denna väg för att lämna kullsyskonet till min, fast lite längre upp I landet, och erbjød sig därför att lämna henne på vägen. Fick...

Av Sarplaninac - Onsdag 24 april 22:18


Jag är så tacksam, över alla människor som bryr sig. Mitt x från Stockholm ringer och kollar hur jag har det, två kollegor från min sista arbetsplats ringer och skriver, frågar hur jag mår och tipsar om jobb. (Zavannah som liten. Vad fort det gick,...

Av Sarplaninac - Onsdag 24 april 14:17


Jag blev precis inkallad till intervju, för en fast tjänst, på fredag. Det gjorde mig glad. Och Stella i Danmark hon ville gärna vara min referens, och säga bra saker. Så jag är så tacksam.. Nu dricker jag kaffe med dottern och så ska vi gå ...

Av Sarplaninac - Onsdag 24 april 11:52


Jag somnar sent om natten, vaknar tidigt om morgonen, ibland redan klockan fem. Jag sover som mest, en slummer av 5 oroliga timmar. Jag kan inte ens märka tröttheten om dagen, min hjärna är ockuperad och den går på högvarv. Jag kan inte riktig...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards