One in a million

Alla inlägg den 30 maj 2020

Av Sarplaninac - 30 maj 2020 23:14

En kväll i bokskogarnas land.

Lillys tassar är trötta, hon är min äldsta hund med sina 12 år, och jag ber att hon ska få vara kvar här på jorden med mig ett tag till.
Jag har nu förlorat två hundar inom loppet av tre månader. Becky i februari, och Johnny i maj.

Golvet blev färdigt idag, nästan, lite små passbitar på knepiga ställen återstår.

Rose i solen och Sommaren på besök idag.

På kvällen tände vi ett ljus hos Johnny. Satt där vid graven en stund i tystnad, var och en försjunken i sina minnen.


Jag saknar dej så...

Av Sarplaninac - 30 maj 2020 07:23

0600, viftande svansar, massor av kärlek, och min dag har just börjat.

Fortfarande i pyjamasen, och med det långa mörka håret i en trasslig oreda, tar jag min kaffekopp och sätter mig ute.
Morgonen är kylig, göken hoar i skogen, en loms ödsliga rop, ljudet av tranor, och över allting en ständig kakafoni (fast så vacker) av fågelkvitter.

Koffeinet väcker mig långsamt, bringar liv i kroppen. Som pånyttfödd, varje morgon. Solen stiger högre upp på himlen, natten drar bort, en helt ny vacker, orörd dag ligger framför mig.

Av Sarplaninac - 30 maj 2020 07:17

0600, viftande svansar, massor av kärlek, och min dag har just börjat.

[Bild]

Fortfarande i pyjamasen, och med det långa mörka håret i en trasslig oreda, tar jag min kaffekopp och sätter mig ute.
Morgonen är kylig, göken hoar i skogen, en loms ödsliga rop, ljudet av tranor, och över allting en ständig kakafoni (fast så vacker) av fågelkvitter.

[Bild]

Koffeinet väcker mig långsamt, bringar liv i kroppen. Som pånyttfödd, varje morgon. Solen stiger högre upp på himlen, natten drar bort, en helt ny vacker, orörd dag ligger framför mig.

[Bild]

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Skapa flashcards