One in a million

Alla inlägg den 27 maj 2020

Av Sarplaninac - 27 maj 2020 22:45

Tassar mot den mjuka mossan, ett dunkelt ljus över skogen, min pappas närvaro vilar över allting.

Ett barndomsminne flyter upp till ytan, stråk av vemod, flyktigt, innan det försvinner mellan stammarna och löses upp i ett ingenting.

Ikväll är flickan med oss, hon med det kortklippta håret och något oändligt sorgset vilande över hela sin lilla gestalt, men som nu glimtvis har fått ett annat ljus i ögonen.

Jag tar hennes hand, och vi går in bland träden.

Av Sarplaninac - 27 maj 2020 13:20

Mötet på morgonen gick bra. Det om vidare jobb på företaget framöver alltså. Det är alltid lite nervöst innan första mötet tycker jag, som är introvert och en aning blyg i sammanhang med för mig okända människor.
Sen, när/ om jag känner mig bekväm, kan jag vara hur social och trevlig som helst :)

Är lite trött idag och vilar en stund halvliggandes i soffan. Samlar energi för dotterns tjat om att laga lunch, och sen tänker jag fortsätta med mitt golv.

Hämtade egenodlad sallad imorse. Gott både på smörgåsen och till maten. Det växer för fullt därute, även potatisen som snart ska kupas.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Skapa flashcards